Dreaming is Believing - Del 2

Detta har hänt:
Jag gick ner till mig och fixade mig. Först duschade jag och efter tog på mig ett par
 leggings och ett pösigt linne. Även fast det var sommar så var det lite kallt plus att vi skulle vara ute vid stranden på kvällen. Sen borstade jag mitt hår, tog upp det i en tofs, sminkade mig, drog mascaran ett par gånger. Jag gick ut till hallen och tog på mig min ljusa jeans jacka och mina vit/rosa/blåa airmax sen gick jag ut och mötte Selina i porten.

 


Jag gick ut och där väntade Selina, vi började gå mot tunnelbanan. Det var varmt ute. Klockan var sju och det var inte alls mörkt ute, det var ljust och skönt. Det bästa med sommaren. Påvägen snackade vi om allt speciellt om sommarlovet. Vi gick på tuben och där satt Violet och Sabina. "Tja, brudar" sa Selina och vi satte oss vid dom. "Taggade för ikväll eller?" frågade Sabina. "Ja, ska bli kul chilla och hänga med klassen. Innan vi slutar" sa Violet. Vi satt och prata. "Roza hur går det med dina killar?" sa Selina och log ett retfullt leende. Jag kollade på henne jätte konstigt. "Eh.. va? Vilka killar? frågade jag. "Ahaa, one direction? De är inte MINA killar. Jag tycker de är sköna grabbar bara" sa jag efter ett tag. Selina bara kollade på mig och log. Jag bara skratta åt henne och suckade. "Har ni hört deras nya album up all night? Den är faktiskt ganska bra. Min favorit låt är 'Moments'" sa Violet. "Ja, jag har hört den. Den är faktiskt ganska bra. Men jag gillar mer de lugna låtar, de andra är inte för mig. Min favorit är nog 'More than this' eller 'Taken'" sa jag. "Aa, bara för att Zayn sjunger då, helatiden" sa Sabina och alla börja skratta. Jag bara satt där tyst. Sen satt vi bara och snacka tills vi kom fram. Jag var jätte ivrig om att berätta London planen men det fick vänta tills vi var hos Jordan för vi orka inte berätta den två gånger. Precis när vi knacka på så kom Jordans stora syster, Jazzlyn ut. "Hej! Tjejer är det fest ikväll eller" sa hon och krama oss. "Aa, om det är!" sa jag. Jazzlyn gick ner för trappan och bara skrattade. När vi hade kommit in hade Jordan gjort det jätte fint. Det var dukat på bordet, massa ljus och mörkt bara mysigt helt enkelt. "Vad fint du har gjort det!" sa Sabina och vi alla nickade. "Ja, det bästa för mina tjejer" sa hon och log stolt. "Ja ja, Leo har varit här ellerhur?" sa jag och tog upp ögonbrynet och kollade på henne. "Busted.." sa hon och kollade ner. Vi andra bara skrattade och satte oss ner. Vi åt kyckling fajitas, Jordans speicalare. "Kan inte fatta att det är skolavslutning på tisdag" sa Selina och vi andra hållde med. Violet var helt inne sin mat så hon märkte inte att vi andra blev tysta och kollade på henne. "Vad...?" frågade hon med munnen full av mat. Vi andra bara garva. Alltid Violet och mat. "I eat what you eat in 10years in 2days. Violet ditt motto asså" sa Jordan och vi andra bara börja skratta ännu mer. Först satt Violet och lekte sur men det gick inte så hon börja också skratta. "Men för dig är det chill Selina, vi ska börja i en helt ny skola med människor vi inte känner. Det är ju as läskigt." sa Sabina. "Nej då, tro mig det är inte så läskigt lovar. Det finns alltid fina killar" sa hon och log. Vi andra bara suckade och log. Hon och hennes killar. Selina går redan i gymnasiet medans vi andra precis har haft våran bal. Den blev jätte lyckad faktiskt. Efter satt vi bara och prata. Jag kollade på Selina med en blick och hon förstod. "Kolla jag och Roza eller Rozas mamma rättare sagt. Har kommit på en ganska bra idé om vad vi kan göra på sommarlovet. Ganska? Vad säger jag en AWESOME!" sa hon. De andra kolla på oss som frågetecken, vi berättade hela planen. Först satt de tysta och efter börja det skrika och hoppa runt som kaniner. "JAAAAAAAAA, världens bästa idé ju" skrek Sabina. När alla hade lugnat ner sig så satt vi och prata om det viktiga liksom föräldrar, pengar osv. Alla trodde de skulle få så det blev perfekt. Efter en stund så började vi städa och diska. När vi blev klara så gick vi till hallen och klädde på oss. Vi gick ut och det hade blivit lite mörkare men ändå mysigt. "Vilka ska vara på klippan?" frågade Selina. "Ehmm.. De flesta från våran klass tror jag. Chris och hans gäng, Emelie och tjejerna sen David, Leo, Anthony, Kasper och Mervan. Kaske det kommer fler" sa Jordan och log. När vi kom till klippan så var det redan ganska många där.
Jag hade gjort del2 och lagt upp den men sen så försvann den. Men men gjorde en ny, den liknar den andra men inte exakt.. Så vad tycker ni? DEL 2!! Jag har inget att göra så det kanske kommer upp en till del ikväll men bara kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0