Dreaming is Believing - Del 3

Detta har hänt:
"Vilka ska vara på klippan?" frågade Selina. "Ehmm.. De flesta från våran klass tror jag. Chris och hans gäng, Emelie och tjejerna sen David, Leo, Anthony, Kasper och Mervan. Kaske det kommer fler" sa Jordan och log. När vi kom till klippan så var det redan ganska många där.




 

Det var hög musik, folk satt och prata, några dansade. Det var det bästa med klippan det var långt ifrån hus och sånt så man störde ingen. Jag gick fram och hälsade på de jag kände och det var de flesta. Sen satte jag mig med Mervan och hans kompis. Vi bara satt och prata om allt. Balen, sommaren allt. "Mervan, jag kommer sakna dig när vi slutar" sa jag och log. "Jaa, kommer sakna dig också" sa han. Det var faktiskt sant att jag skulle sakna han. Visst han kunde vara irreterande ibland men han var alltid snäll och man kunde prata med han. Jag skulle sakna hela klassen, har gått med dom i 10år, vi har gått igenom mycket tillsammans. Vi satt ett tag och prata sen ville Mervan dansa. Och såklart gick jag upp med honom, vi bara larva oss men det var kul och Emelie joina oss också. Vi stod där och larva oss ett tag sen orkade jag inte mer så jag gick och satte mig. "Hej, Roza. Det var längesen!" sa någon och jag kollade bak. Det var Leo, Jordans kille. "Hej, Leo. Det var typ en dag sen men okej" sa jag och skrattade. Han satte sig brevid mig och vi snacka. Jag är inte den typen som har pojkvänner och så, men jag hjälper alltid mina vänner med deras och jag blir ganska bra kompis med deras killar. "Vill du ha något och dricka?" frågade Leo efter ett tag. Jag nicka och han gick sen kom han tillbaka med en öl och en smirnoff ice. Jag dricker inte öl så jag tog smirnoffen. "Vart är Jordan" frågade jag. "Hon och de andra gick ner och bada. Så dumma det är kallt som fan!" sa han och sucka. "Nej då, man ska ha kul och bara köra" sa jag och skrattade. Hela kvällen rullade på med mer dans, mer dricka och mer skratt. Efter ett tag så bestämde jag, Selina och Violet att vi skulle hem. De andra tjejerna stannade kvar. Påväg hem så blev det lite knasigt eftersom vi var ju lite fulla. När vi kom till porten så gick jag till mig, Violet och Selina gick upp till Selina. Jag gick in var tvungen att spela normal annars så skulle jag aldrig få åka till London eller ens få se centrumet som ligger här nedanför. Jag gick in till vardagsrummet och där satt mamma, pappa och lillebror. "Hej, har du haft det kul ikväll?" frågade mamma. Jag nickade sen gick jag in till mitt rum. Orkade inte ta av mig kläderna så la mig direkt.

Nästa dag

Jag vaknade av att min lillebror Rayan, skrek i hela huset att han ville ha cartoon network. Great, tänkte jag och ställde mig upp. Lite för snabbt för jag fick jätte ont i huvudet sen kom jag på vad vi gjorde igår. Jag gick och tog en alvedon sen la jag mig igen. Jag sov tills min mobil börja ringa, Selina stod det. "Hallå?" svara jag. "Mhmm.. hur mår du?" fråga hon. "Ja, du. Som en potatis typ. Själv?" mumla jag. "Samma här, fast en morot" sa Selina. Jag skratta. "Men hallå? Vet du? Din mamma har ringt till min, Sabinas, Jordans och Violets mamma och snackat om London. Vi alla fick åka"  skrek hon. "AAAAAJ, fan skrik inte har sjukt ont i huvudet" sa jag. "Förlåt, men hallå LOOOONDON!!!" sa hon och skrattade. "Ja, awesome. Fan vad kul" sa jag och log för mig själv. "Vi åker 4dagar efter skolavslutningen, vi kan vara där hur länge vi vill, men mammorna kommer komma om kanske en månad och hälsa på" sa hon. "Bästa! Shopping, killar. Wihoo" sa jag. "Och MAT!" sa vi båda samtidigt och skrattade.
 Del 3, här då. Vet att jag är lite seg med killarna men vill inte skynda på för snabbt men jag lovar att de kommer in snart nästa kapitel eller efter den :) Nu ska jag lägga mig, del 4 kommer förhoppningsvis imorgon. God natt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0