Dreaming is Believing - Del 6

Detta har hänt:
"What a cute name.. Ehmm.. know this sounds wierd but me and the boys are wondering if u guys wanna skype? xxx" skrev han. "Hallå, kolla vad Zayn skrev" sa jag högt och vände på datorn. Efter tjejerna hade läst så, kolla vi på varandra och var tysta. Selina tog upp ögonbrynet och kom med ett fult bus flinande


Tumblr_luffg92amq1qfwojho1_500_large  Tumblr_lrkoppqxpj1qjwf6bo2_500_large 

"Vad?" sa jag och kollade på Selina konstigt. "Vadå, menar ni att ni inte vill prata skype med de eller vadå?" sa Selina och kollade undrande på oss alla. "Joo, såklart vi vill men hallå det är ONE DIRECTION!" sa Violet nervöst. "Aha, okej? Det är vanliga människor bara att de kan sjunga bra och har mer pengar än vissa andra.. Pffss.. Skulle förstå om det var Obama.." sa Jordan. Jag och Sabina nickade instämande. Men till slut kom vi fram till att vi ska köra på det. Men innan vi skrev något till Zayn, så börja alla kamma håret och fixa sig utom Jordan, hon hade pojkvän och brydde sig inte. "Yeah, shore. Take my skype RozaSalins xx" skrev jag till Zayn efter ett tag. Vi satt och snacka, åt chips och bara chilla. Efter ett tag hörde vi ett skype "pling" på datan och vi alla blev tysta. Jag gick fram till datan och såg att Zayn hade skickat en vänförfrågan och jag tryckte på acceptera. Jag ville inte ringa upp de så medans tog vi min data la oss ordentligt på min säng med datan framför oss och direkt så ringde det. Man hörde hur Violet tappa andan. "Nu kör vi, ingen utväg" sa Sabina och tog datan sen tryckte hon på svara.


Zayn's POV
På skärmen dök det upp 5 tjejer två brunhåriga, en mörkhårig med sidecut, en svarthårig och Roza. De vinkade och skrattade. "Hey, girls!" skrek Harry. De sa hej och presenterade sig. Det gjorde vi också fast att vi egentligen inte behövde men det var artigt annars skulle de tro att vi lekte balla. Vi satt och prata i ett bra tag om allt och inget om själva one direction och kändisskapet. Som om de inte brydde sig att vi var kända och de prata med oss som om vi var deras kompisar. Det gillade jag för de flesta "fans" skrek alltid en upp i ansiktet, visst jag älskar de men de kan vara irreterande ibland. Två av tjejerna var ganska dryga, vet inte varför egentligen. Jag och Roza pratade inte så mycket med varandra, fast Roza verkade som en person som inte var så blyg, till skillnad från mig. Jag satt mest och lyssnade på när de andra satt och prata. Jag kollade på Roza när hon log och skrattade, hon var så söt. Det var egentligen därför jag fastnade för henne, hon var söt och verkade så skön på hennes tweets. Men det ville jag verkligen inte säga till henne hon skulle bara tro att jag var ytlig. "Shes really cute!" sa Niall som precis hade kommit i från toaletten och stod bakam datan. "Who?" frågade Harry. Niall gjorde ett stor V i luften. Vi kollade fortfarande frågande på honom. Sen gjorde han ett tecken med handen på sidan av huvudet. Sidecut. Då fattade vi och log mot honom. Efter ett tag nar vi hade snackat med tjejerna så såg jag att killarna börja hålla på med deras telefoner men jag koppla inte det och fortsatte prata. "Im tired, going too slepp now. Bye fellas!" sa Liam och de andra nickade instämande. Louis gav mig ett bus flinande och gick efter de andra. När jag kolla pä skärmen så satt Roza där ensam. Vi var tysta i några sekunder, det var lite awkward. "Ehmm, where are the others?" frågade jag henne. "They went for a walk, from nowhere. Where are your friends?" frågade hon. "They went to bed." sa jag och log.

Roza's POV
Jag satt och kolla in i Zayns stora ljusbruna ögon, de var så vackra. Jag hållde i mig för att inte falla. Jag orkade inte detta med vara tillsammans med en kändis och kändisar hade fett med luft och trodde they are ALL THAT och speciellt de här grabbarna. Jag har gillat one direction ganska länge, vissa av deras låtar är bra och så men jag är inte största fanet och jag tror inte heller att jag räknas som ett fan. Jag har ju sett och läst om deras fans på twitter och de är bara konstiga och överdrivna och riktigt hardcore..jag verkligen inte så. På sistonde tycker jag att grabbarna har blivit uppblåsta, de var äkta i början och så sköna. Det var riktigt awkward mellan mig och Zayn i början sen började vi slappna av och vi börja prata på. "Why were your friends a little bit over?" frågade han efter ett tag. "Who?" svarade jag. "Yeah two of your friends, they had brown hair... I think" sa han. "Ahaa, Jordan and Selina? They are not your biggest fan. If we say so" sa jag tyst. "But why? You dont look like our biggest fan but you are nice." sa han som om han var ledsen. Varför bryr han sig för? Det är liksom två av alla deras fans som är typ 932746824294 styckna. "But they dont like boybands and they have never like hooked up on your music. Dont take it personal. Me? I think you guys are cool and l like some of your music.. yeah im not the biggest fan" sa jag och log halv hjärtat. Han verkade inte så övertygad men lät det gå. Vi bytte samtalsämne och bara pratade när jag hörde prassel utanför min dörr. Jag gick och öppna och där log tjejerna i en hög och skrattade. "Mhmm, promenad va?" sa jag och stod med armarna i kors. "Det var de där killarnas idé" sa Selina och peka på datan. Jag bara suckade och stänge dörren. "Guess who I found outside my door, sitting and listening?" sa jag till Zayn. "Let me guess the girls and they said the guys came up with the idea?" sa han och log. "Aha, you too?" sa jag och skrattade. "Feels like we are going in kindergarden" sa han och nickade. "So they were planning the all time to do this?" sa jag frågande. "Looks like it, but yeah yeah. We should just let it be" sa han. Jag bara nickade sne fortsatte vi prata. Han var faktiskt ganska gullig men jag försökte fortfarande hålla i mig och inte falla för honom. Han var verkligen inte så som jag trodde han var. "Sorry for asking, but are you singel?" frågade han och man såg att han blev generad. Jag tänkte ooooh shit, jag som inte ville falla för honom. Vad ska jag säga.. "Yeah im singel , why are you asking?" sa jag och log ett fejkt leeande. "No, just wondering" sa han och titta ner helatiden. "Zayn, you dont have to be ashamed.. Its okey that you are asking" sa jag och log. Han bara kollade upp och log sitt vackra leende. Jag var verkligen tvungen att hålla i mig. "Are you?" frågade jag efter ett tag. "Yeah, I am" sa han. Jag bara log och nickade sen fortsatte vi prata som inget hade hänt. Vid halv fyra sa vi godnatt. Jag gick till min syrras rum där tjejerna sov och jag öppna dörren och jag hann precis se de springa till sina madrasser. "Såg er, skärp er" sa jag och log. "Upps, men hur gick det med Malik då?" frågade Jordan. Jag gick och la mig ordentligt på sängen sen berättade jag vad vi snackade om. "Han verkar ju jätte gullig" sa Violet. "Kanske det, men han frågade också om jag var singel.. Och jag vill inte hålla på med en kändis. Pallar inte med sånt. Tro mig jag känner mig smickrad.. Men de är så uppblåsta.. Ni känner mig jag skulle flippa efter en halv dag" sa jag och skrattade. "OFTAAAAA?! HAN FRÅGA OM DU VAR SINGEL" skrek Sabina. "Shhh, familjen sover skrik inte. Jaa, det gjorde han men det kan ju ändå bara vara en fråga. Säkert de hade tråkigt ikväll sen de lottade ut någon på twitter de skulle snacka med så blev det jag som fick turen. Men nu är det slut, så godnatt" sa jag och blundande. "Jag förstår dig faktiskt, godnatt" sa Selina och släckte lampan. Jag blev chockad hon var alltid den som tog killar  och så men jag sa inget. "Vänta hur fick ni kontakt med de andra killarna" frågade jag. "Mhmm, twitter dah?" sa Sabina. "Så nu följer Niall mig" sa Violet stolt. "Uhhh, varför just han?" frågade jag. Violet bara skrattade. Jag låg och tänkte på hur dagen hade varit. Kunde inte fatta att allt detta hade hänt på en dag först så får jag åka till London med kompisarna sen så snackar vi med one direction, helt sjukt. Jag gick in på twitter en snabbis och skrev " Awesome day, had a fun night. Gd night world! x" Sen så hade jag ett meddelande "Sweet dreams, sleep well :) xxx" från Zayn Malik. Jag skrev god natt och ett hjärta. Sen så la jag mig och blundande och somnade efter några minuter.
Tjaba tjena! Nu är man tillbaka i kalla tråkiga Sverige ångest men aja det betyder mer uppdatering. Jag hade ju lagt ut en del6 men jag gjorde den längre, har ingen fantasi. Men här en julklapp från mig, ett ganska lång kapitel! GOOOOD JUL! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0