Dreaming is Believing - Del 7

Jag gick in på twitter en snabbis och skrev " Awesome day, had a fun night. Gd night world! x" Sen så hade jag ett meddelande "Sweet dreams, sleep well :) xxx" från Zayn Malik. Jag skrev god natt och ett hjärta. Sen så la jag mig och blundande och somnade efter några minuter.


Tumblr_lqa55jh2pi1qcd0luo1_500_large_large  

Nu är det slut på detta kapitel och början på en annan tänkte jag. Vi hade precis kommit från gympasalen där rektorn hade haft tal till oss nior om våra skolår och jag stod kramade om Emelie och Gabriella. Skulle sakna dom så mycket, vi stod alla i en hög och kramade om varandra och alla grät. Till och med killarna grät och det var inte ofta. Vet inte varför vi alla grät när vi ändå skulle träffas igen på kvällen. Jag kramade till och med våra lärare och jag hatade dom som fan. Men jag skulle faktiskt sakna Pias gnäll och Gunillas sätt att kaxa emot. När vi alla stod tysta och kollade på varandra så börja alla efter ett tag skratta. "Asså, ni är så sjuka 9B och jag kommer sakna er som in i helvete. Fan asså 10år.. Vem ska nu backa upp mig när jag driver med lärarna? Behöver dig JOOORDAN?" sa Chris och låtsas grät. "Du kommer hitta någon ny, lovar. Annars ring mig och jag är där på 10?" sa Jordan och log. Vi andra bara skrattade. "Men det är inte över än vi ses ikväll ändå. Hos mig?" frågade Violet. Vi alla nickade och vinkade mot varandra. Alla sprang och kramade Sadia för att hon skulle åka till USA och skulle inte kunna träffas ikväll. Jag gick hem, för det var så fint väder ute och jag behövde tänka. På allt. Skolan, sommaren, livet i helhet och såklart Zayn. Vi hade inte pratat någon mer efter den där skype kvällen eller bara en gång när han frågade hur jag mådde genom Niall som har börjat prata lite med Violet. Jag försökte verkligen att inte tänka på honom men det var svårt. Han var så gullig, snäll och fin. Men jag vet inte om jag litade på det där.. Jag var en person som var emot kändisar väldigt mycket asså jag gillade deras musik osv men hur dom var, klarade jag inte av. De säger att kändisar alltid visar en sida först sen en annan när man lär känna de. Men det kanske bara var engångs grej? Och att Zayn tänkte mig som ett fan. Men det kanske var lika bra. När jag kom hem så kolla jag mig i spegel. Mascaran hade runnit och min klänning hade svarta fläckar. Jag gick in till duschen sen bytte jag till ett par shorts och ett fint linne.

Violet's POV
Jag gick till datan och logga in på twitter. Jag hade fått ett privat meddelande från Niall.
"How are you today? Was it good? The last day in school. x" Jag log och skrev tillbaka. Det var skumt att jag skrev med Niall Horan. Han följde mig den dagen, vi hade busat med Roza och Zayn. Det var hans idé och han hade hittat mig först på twitter sen följde han mig. Efter den dagen pratade vi ganska ofta, han var jätte snäll och gullig men inte på det sättet det var mer som en kompis. Jag hade berättat Niall att vi tjejer skulle till London fast tjejerna vet inte. Han blev faktiskt glad och sa att vi kanske skulle kunna träffas. Jag hade as tråkigt fast att det var sommarlov nu, jag var lite deprimerad för det var sista dagen med klassen. Men men nu var jag taggad för kvällen. Jag kollade i garderoben och kollade om jag hade lite fina sommarkläder jag kunde ha men det hade jag såklart inte. Bara mina fula gamla kläder. "Hallå, det är Sabina" svarade Sabina när jag ringde. "Shooo, vill du följa med och köpa lite kläder till ikväll? Det är brist på kläder i min garderob" "Aa, visst. Måste själv köpa lite kläder. Stan om 20min?" "See you there." Jag bytte om från min klänning till ett par jeans, linne och jeans jacka. Tog saker jag skulle behöva och la det i fickan sen gick jag ut. Jag satte mig på tunnelbanan och stoppa i hörlurarna. Jag satt och drömde mig bort om London. Jag märkte att jag var på stationen jag skulle av i sista minuten och jag hann gå av. Jag mötte Sabina sen gick vi runt. Gick in på Top Shop och där hitta jag ett par fina USA shorts och på Calli Roots hitta jag ett fint pösigt linne och en cool hoddie med olika färger. "Hur går det med livet, Sabina?" frågade jag när vi satt på ett cafe och fika. "Ja, du. Det rullar på faktiskt för engångs skull. Det här är en bra tid. Allting är bra, familjen, kompisarna, skolan gick bra, gick ut med bra betyg, Jag är nöjd som fan och har mycket att se fram emot, London, sommaren, gymnasiet. Så det är awesome." sa hon och log. Jag nickade instämande, det här var faktiskt en bra tid. Det brukade alltid var något som var fel men just nu, allting var perfekt. "Hur går det med Niall?" fråga hon efter en stund. "Det var kanske 4dagar sen vi senast snacka med de första gången och ni har redan börjat prata ganska mycket. Är inte detta din dröm att snacka med någon från ONE DIIRECTIOON" fortsatte hon. "Haha, asså det är verkligen inte så. Han är bara som en kompis. Ja, vi är inte best friends men vi snackar ibland, han är lätt att prata med. Jag tänker inte så mycket på att han är ifrån 1D. För mig är han en vanlig kille jag snackar med ibland...typ." sa jag och skrattade. Vi satt ett tag till sen börja vi röra oss hemåt. När jag kom hem tog jag en dusch satte på mig ett par mjukis shorts och linne sen satte mig på balkongen och bara lyssnade på musik.

Häär är ett kapitel till woho!! Inte så långt och intressant men det kommer det kommer hehe. Jag tänkte att kanske börja göra reklam för bloggen nu. För jag vill ha lite kommentarer uuuuuh.. Men varsegoda. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0