Dreaming is Believing - Del 8

Violet's POV

"Haha, asså det är verkligen inte så. Han är bara som en kompis. Ja, vi är inte best friends men vi snackar ibland, han är lätt att prata med. Jag tänker inte så mycket på att han är ifrån 1D. För mig är han en vanlig kille jag snackar med ibland...typ." sa jag och skrattade. Vi satt ett tag till sen börja vi röra oss hemåt. När jag kom hem tog jag en dusch satte på mig ett par mjukis shorts och linne sen satte mig på balkongen och bara lyssnade på musik.

 
Tumblr_lwy6tfyke31qeldjao1_500_large   Tumblr_lutj1xgdjt1qhi11io1_500_large
Roza's POV
4 dagar senare:
 
"Hejdå, tjejer, ha det så kul!" skrek Carmia, Selinas mamma som släppte av oss på flygplatsen. Vi började gå mot terminalen. "Hallå, kan ni vänta på mig. Det här går inte bra!" skrek Jordan som var längre bak än hos andra. Alla hade 3 väskor var men Jordan som var väldigt tjejig hade typ 5 och det gick inte bra. Men hon klara sig iallafall till checka in stället, vi checkade in sen gick vi mot säkerhetskontrollen. Vi var vid terminal 5 och de hade en stor "shopping ställe" så vi gick runt och kolla på grejer. "Kolla här!" sa Sabina som hållde i en tidning när vi var vid ett tidnings ställe. Jag gick fram till henne och läste tidningen "One Direction har precis flyttat in i deras ungkarls lägenheter, exclusiva bilder!" Helt ärligt så orkade jag inte tänka på dom. Jag har tänkt jätte mycket på Zayn men nu på sistonde har jag inte gjort det så mycket. Jag känner mig bara deppig när jag gör det. "Du, var tvungen va?" suckade jag och gick därifrån. Sabina bara skrattade och läste vidare i artikeln. Vi köpte med oss lite gotti gott och gick till våran gate och bara väntade sen efter ett tag gick vi på flyget. Vi hade två rader som var brevid varandra för oss själva så på första raden var det jag och Selina sen på andra Sabina, Violet och Jordan. Jag hållde i Selina's hand när vi skulle lyfta för hon var rädd. Jag var en person som inte var rädd för flygplan och sånt. Jag tyckte det var härligt och kul, det var obeskrivlig känsla när man kom in till arlanda. Det var bäst. När vi hade lyft och åkt ett tag släppte Selina min hand.
"Woho, så nu var det klart. Sen var det bara landningen, inshallah den ska gå bra!" sa hon.
Jag nickade instämande. "Hur gick det på skolavslutningen?" frågade hon efter. Vi hade inte träffats sen dagen innan skolavslutningen för hon "firade" med sina kompisar och jag med klassen sen hade alla varit upptagna med att packa och att vara med familjen de senaste dagarna. "Joo, det var jäte kul. Violet fixade fest. Det var as kul, ganska många kom sen på natten så sov jag, Sabina, Jordan, Emelie, Leo, Chris, Anthony, David över och vi satt på hennes balkong med filtar hela natten. Vi somnade faktiskt på balkongen sen Leo väckte oss tidigt på morgonen" berättade jag och skrattade. "Det lät ju kul, blev det något haffla haffla då?" frågade hon och flinade. "Ehhmm, du känner Jordan och Leo, de åt varandra.. Sen Emelie och Anthony hållde på lite sen var det inte så mycket mer. Du då?" "Vi var först hemma oss Sofia och förade.
Sen drog vi vidare till en kille som hade fetaste villan och han hade fest på sin bakgård. Det var as kul!" "Ohaaa, va kul. Var det många där?" frågade jag. Hon nickade glatt. "Blev det något haffla haffla för dig eller?" fråga jag och blinkade. "Det var en kille som var där som jag strula lite med, sen var det inge mer med det" sa hon och log. Jag nickade sen snackade vi en liten stund till och vi hade totalt glömr bort de andra tjejerna så vi vände oss mot dom. Och såg att alla tre sov typ på varandra. Vi skrattade, jag tog upp min mobil och tog ett kort sen la ut på twitter.
"The girls sleepin, lookin very very excited to London". Sen så stoppa jag i mina hörlurar och blundade. Jag satt och tänkte på hur London skulle vara. Jag hade varit där många gånger förut men inte på egen hand, det skulle kännas så mycket annorlunda nu. Men jag visste att det fanns snygga killar där och människorna där var jätte trevliga, så det skulle nog funka. Efter några minuter så somnade jag. "Skulle vi kunna be alla passagerare att ta på er era bälten, för nu är det dags för landning" sa kvinnan i högtalaren. Jag väckte Selina sen tog hon tag i min hand och börja be. Snart var det över och vi hade landat tryggt. Vi gick och tog våra väskor sen gick vi ut. Vi stod en gång tysta och bara andades luften sen kolla vi på varandra och börja hoppa. "WOOP VI E I LONDON, VI E I LONDON WOHOOO" börja vi sjunga. "Okej, Roza. Vart ligger lägenheten?" frågade Violet när alla hade lugnat ner sig. "Ehmm, det är inte så långt härifrån, vi tar taxi" sa jag och började gå fram till en taxi bil. Efter vi hade lagt in alla väskorna i taxin så satte vi oss i den sen åkte vi ungefär en halvtimmes resa sen var vi framme. När vi skulle upp till dörren fick vi ta 4 omgångar med hissen, för det var för mycket saker. Sen gick vi in. Jag kollade runt, det var jätte fint. Det fanns 3 sovrum, 1 badrum, 1 toalett, kök och såklart vardagsrum. Alla sprang till rummen och valde sängar. Jag och Sabina i ett rum, sen resten i det andra. Ingen vågade sova i tredje rummet själv så vi lät det vara ett extra rum. "Kan inte fatta, att vi är framme" sa Sabina som rullade runt på sängen. "Nej, inte jag heller. Det här ska bli awesome" sa jag och ställde mig upp. Alla gick och la sig för vi var över trötta. Jag vaknade sen vid 2 och satt bara i sängen och tänkte. "Hallå kan vi gå och handla mat eller något? Jag är as hungrig" sa Violet som precis hade kommit  in i rummet. "Kan vi inte gå ut och äta sen utforska London sen handla mat till huset efter?" frågade jag och log stolt. Violet nickade glatt och gick och väckte de andra. Alla fixade sig sen gick vi ut på ett litet äventyr runt London.
Woho. Klockan är sex på morgonen och jag har inte sovit än. Shit.. Men så snäll var jag och gjorde ett kapitel till er. Inte värsta kapitlet men nu är det iallafall framme i London. Såå varsegoda! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0