Dreaming is Believing - Del 9

Alla gick och la sig för vi var över trötta. Jag vaknade sen vid 2 och satt bara i sängen och tänkte. "Hallå kan vi gå och handla mat eller något? Jag är as hungrig" sa Violet som precis hade kommit in i rummet. "Kan vi inte gå ut och äta sen utforska London sen handla mat till huset efter?" frågade jag och log stolt. Violet nickade glatt och gick och väckte de andra. Alla fixade sig sen gick vi ut på ett litet äventyr runt London.



009+014_large Tumblr_lw809vrteh1qhvvqxo1_500_large

"Snälla, kan vi gå och äta nu?" klagade Violet. "Vi har varit på oxford street, london bridge och nu här stratford westfield. Det räcker jag vill äta!" fortsatte hon. Vi andra bara kollade på varandra och suckade. "Jaja, kom då. Tror jag såg resturanger där nere" sa Selina och suckade. Vi gick ner till sista våningen och som Selina sa fanns det ett food court. Det fanns olika slags resturanger, mat från hela världen. Eftersom det var över mycket med folk så satte sig jag och Jordan oss på ett bord med allas saker, medans de andra gick och beställa. "Gud, vilken lång dag det har varit. Känns som om vi har varit över hela London" sa Jordan trött. "Hahaha, men det var kul. Tror vi har sett allt nu, vi har inget att se fram emot. Jag skojar, vi har mycket kvar: big ben, london eye, buckingham palace, madame tussauds osv" sa jag och log. "Jaa, hoppas verkligen det. Vill njuta av denna resa och verkligen dra ut på tiden om du förstår vad jag menar." sa hon. Jag nickade instämande. "Är du nöjd med det du köpte? Primark är den bästa affären." sa jag frågande. "Jaa, verkligen. Skulle bara köpa något litet och kom ut med 3påsar. Det är inte sista gången jag är där inne kan jag säga" sa Jordan och skrattade. Precis kom de andra tjejerna med sin mat sen var det min och Jordans tur att gå och beställa. Jag valde såklart KFC som jag alltid gör första dagen i London. Jordan tog också det, vi ÄLSKAR kyckling det är det bästa som finns så jag tror inte detta är sista gången vi beställer det. När vi satte oss igen planerade vi lite hur de andra dagar skulle se ut. Violet var inte ens med i själva samtalet, hon satt och åt sin mat. Eller åt och åt mer som körde in sin mat och utan att svälja. "Asså, kan du äta som en vanlig människa? Folk börjar kolla på oss" sa Sabina och börja kolla runt. "Men det skiter jag i, känner jag människorna neeej" sa Violet med munnen full med mat. Jag satt och kolla på henne och skratta, såg ut som hon brottades med sin mat. "Har ni märkt en grej?" sa Selina och log stort. "Vad?" frågade jag henne. "Det är sjukt snygga kilalr i det här landet. De har bra klädstil och söta. I sverige är det så att man bara har det ena.. Hallelujah känns som om jag har kommit till en candy shop" sa Selina med drömmande ögon. Vi andra kollade på henne och börja dö av garv, vi slutade aldrig till vi märkte folk började verkligen stirra ut oss. "Joo, det är faktiskt sant. Det finns verkligen söta killar här" sa jag och log. När alla blev klara började vi röra oss hemåt. När vi kom hem var klockan bara 8 men vi var så trötta efter äventyret och flygresan att vi gick och la oss direkt.

Sabina's POV
Vi har varit här i 3 dagar nu och det känns verkligen bra. Man trivs snabbt här, vi har mest varit ute och shoppat och bara haft det allmänt kul. "Kan vi gå ut någonstans? Asså till en strand eller något?" sa Selina och kollade på mig. "Men hallå vi är i LONDON. Det är en storstad de har inte någon strand. Men jag vet en ganska fin park här i London, ligger ganska centralt. Det är som rålis typ hemma i Sverige" sa jag och log. Vi frågade de andra om de ville följa med och det ville dom. Vi åkte dit och det var en rolig tunnelbane resa in dit.. Människorna va roliga, solen sken, jag var med mina bästatse kompisar.. Det här var perfekt. Det var en bit att gå från tuben men efter ett tag kom vi fram. Vi satte oss på ett ställe och bara pratade. "Vänta, juste jag har högtalarna i väskan" sa Jordan och log stort. "Bästa" sa Roza. Vi satte på musik och hade det bara chill. "OMG, kolla inte bak vad ni än gör" sa Selina. "Vad nu?" frågade jag. "Visst i det där pojkbandet ni gillar, säg inte namnet. Finns det en blond, krullhårig, svarthårig med någon frisyr, någon med lite krulligt och någon med frisyr som killarna i Sverige brukar ha" frågade Selina och kollade fortfarande bakom mig. Jag ville så gärna kolla bak men då skulle jag förstöra allt. "Aaaa" sa Violet misstänksamt. "Okej, få inte panik nu men de sitter bakom er" sa hon tyst.
Oooh, spännande!!! Iallafall här är ett kapitel innan 2012, så nästa gång ni får en del så är det ett annat år. Damn vad snabbt det har gått! Jag har int tid att skriva imorgon det är ju nyår.. untz untz! haha men GOOTTT NYTT ÅR ALLIHOP! och varsegoda :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0