Dreaming is Believing - Del 1

  


"Hallå. jag är hemma!" skrek jag och tog av mig skorna. Men ingen svarade så ingen var väl hemma.
 Jag gick till köket och gjorde två nutella mackor. Sen gick jag till mitt rum och
 satte mig vid datorn.
Gick in på twitter, facebook och youtube. Lyssnade på Drake ft. Wiz khalifa - Purple Flowers,
en av mina favorit låtar. Jag kollade runt lite på twitter och såg att #askzayn
trendade så det betydde ju att Zayn hade frågestund. Jag började le jätte stort och fick
 ett hopp om att han kanske skulle märka mig men jag visste ändå att det aldrig skulle hända.
Han svarade alltid på fina tjejor och fan pages. Jag var inte någon av de.
 Men jag frågade iallafall om han gillade Drakes nya låt
 "Take Care".
Sen brydde jag mig inte så mycket om det.
Jag chattade med några på facebook sen blev jag uttråkad,
loggade ut och jag ut till hallen tog på mig mina tofflor och jag gick en trappa upp till Selina.
Det var det bästa med att ha en bästavän som bodde bara ovanför en. 
Jag plingade på och Ines öppnade, Selinas lilla syster. "Hej, Roza, Selina är i sitt rum" sa hon.
 "Hej, Ines. Tack så mycket" sa jag. Jag gick till hennes rum jag hörde hög musik utanför så jag öppnade dörren försiktigt och smög in. Jag såg att Selina satt med ryggen mot dörren
 så jag smög fram och skrämde henne.
 " AAAAAAAAH! Gud vad du skrämde mig. Din..." skrek hon.
"HAHAHAHAHAA, payback för när du kasta vatten på mig igår" sa jag. "Get over it" sa hon och skrattade. Vi satte oss och började prata om vad vi skulle göra på soomarlovet. Selina ville som vanligt bara hänga vid stranden och leta efter fina killar. " Men Selina det är ju as tråkigt. Vi vet redan hur svenska
killar är man tröttnar. Mamma frågade mig om du, Violet, Sabina och Jordan.
Ville åka till London.  Mina kusiner bor där och vi skulle kunna få låna
deras lägenhet. De är borta hela sommaren så vi kan vara
där hur länge vi vill. Tänk dig vi. London. Inga föräldrar. Det ju paradiset!" sa jag.
"JAAAAAA, fan va kul!! Ja fan vi kör på det. Vi frågar tjejerna ikväll när vi nu ändå ska hem
till Jordan" sa hon. Vi satt och prata i ungefär en timma
 till sen vibrerade min telefon på skärmen stod
 det Violet. "Tja, Gunnar här!" svarade jag.
 "Ahh, hej det är Sigurd. Jag undrade om du var ledig ikväll Gunnar" sa hon.
 Jag bara skrattade. " Men Roza vad ska vi göra ikväll? Vi ska väl hem till Jordan
 men vad ska vi göra där?" frågade hon. " Vi skulle till henne och käka middag sen ska vi till klippan och träffa andra" sa jag.
Jag gick ner till mig och fixade mig. Först duschade jag och efter tog på mig ett par
 leggings och ett pösigt linne. Även fast det var sommar så var det lite kallt plus att vi skulle vara ute vid stranden på kvällen.
 Sen borstade jag mitt hår, tog upp det i en tofs, sminkade mig drog mascaran ett par gånger. Jag gick ut till hallen och tog på mig min ljusa jeans jacka och mina
vit/rosa/blåa airmax sen gick jag ut och mötte Selina i porten.


Första kapitlet, vad tycker ni? Inte en så lång del men men. Kommentera gärna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0