Dreaming is Believing - Del 15

Jordan's POV
"Bästa... Vet han att du bor i Sverige?" frågade Sabina. "Aaaa, och ironiskt nog så är hans låtsas pappa från Sverige så han brukar vara där ofta och vad spelar det för roll? Har hela sommaren på mig" sa Selina och log stort. "True true, och du kolla om han har fina kompisar sen SNÄLLA" sa Sabina. "Ja, herregud. Jag har inte ens träffat mannen i 1min.." sa Selina och skrattade.
Vi splittrades och alla gick till olika affärer. Jag gick in på topshop som satt ihop med topman och kolla lite kläder. Jag satt och kolla vid ett par hyllor. När jag känner någon som rör på min axel...

 Tumblr_lxhw07juhm1r9gbi8o1_400_large

Jordan's POV
Jag vände mig om och där stod Louis. "Hey, Jordan. What are you doing here?" sa han och gav mig en kram. Ohh, shit. Fan varför just han, varför just nu när jag är själv. Jag orkar inte. "Ehhhhh, hey Louis. You know that thing you use to do at malls, hunting elephants" sa jag och log nervöst. Han skratta och skaka på huvudet. "Are you here alone?" sa han och log. "No, we split up, because everyone wants to go to diffrent stores, are you alone?" "No no, same here. The others are somewhere you know its better to split up, becuse of the fans." "Yeaah, understand." sa jag. Vi stod där någon gång i tystnad. "I better go, the others are maybe looking for me. Maybe we will see..." han sa inte hela menningen men han gav mig en kram. "Yeah, goodbye" sa jag och han gick. Jag stod där ett tag och kollde på honom. Fan jag känner mig jätte taskig, att vi dissa dom. Vi hade liksom kul med dom och de var verkligen inte så som jag trodde de var.. Iallafall inte av det jag har sett. De var helt vanliga grabbar som gjorde det dom gillade.

Efter ett tag kom jag utifrån affären med en påse med ett par jeans, skjorta och några toppar. Jag smsade tjejerna och vi möttes vid Starbucks och där satt vi ner och fika.
"Hittat något fint?" frågade Roza medans de andra beställde frappuccinos till oss. Jag visa vad jag hade köpt och hon gillade det. "Fint, väldigt fint." Hon visa mig vad hon hade köpt och det var ett par sneakers, jeans jacka, halsband och en fin keps. När vi hade suttit där ett tag och alla var klara så gick vi ut för att ropa på en taxi och det ösregnande. "Ohhh, shit oh my lord" sa Sabina som hade panik för hennes hår. "Vi ringer en taxi och ber de komma och så väntar vi här medans" sa jag stolt. "The Westfield mall close for today in 5minutes" sa en röst i högtalarna. "Driver du med?!" sa Roza och kolla upp."Vi måste gå ut, ingenting vi kan göra" sa Violet och ryckte på sina axlar. Innan så tog vi jackorna över huvudet sen så gick vi ut och ställde oss vid parkeringen. "Ohh herregud, vad det regnar. Det finns inte ens någon taxi här" sa Selina besviket och tog upp telefonen och ringde. "Hallå, är inte det där killarna?" sa Roza och kollade på en bil. "Va, hur fan ser du det?" sa Sabina och kollade noga på bilen. "Men Niall står ju på andra sidan" sa Roza och rullade med ögonen. Han kollade hit lite ledsent och vinkade. Sen så såg man Harry ploppa upp och han vinka också. Men sen gick de in i bilen och de körde iväg och där stod vi i regnet som idioter. "Vad är oddsen, att de är på samma mall som oss" sa Selina undrande. "Jag träffade Louis när jag var i toshop" sa jag tyst. Alla vände sig om mot mig. "VAAA?! Varför sa du inget?" sa Roza surt. "För jag orkade inte börja igen om dom, vi hade redan glömt dom och allas skuldkänslorna vart borta efter vi kände oss taskiga, orkade inte ta upp de igen". Vi hörde en bil som tuta och vi vände oss om och där var killarnas van och Zayn stod i öppningen och hållde upp dörren. "Kom bara vi går dit, mitt hår!" sa Sabina och sprang dit och alla sprang efter. Vi sprang in i bilen som var stor, vi hälsade på alla och vi satte oss. Det var inte världens gladaste stämning och alla var tysta eftersom det som hade hänt. Längst bak satt Harry, jag, Zayn, Violet, i mitten satt Liam, Roza, Selina, Sabina och längst fram Niall och Louis som körde.
"Thank you guys, it was really nicely done of you" sa Selina efter ett tag och vi alla tjejer instämnde. "No, it was nothing. I felt sorry for you. You looked like wet kittens" sa Louis och log stort. "Ööööh, what? Kittens? sa jag med en undrande blick. "Yes, kittens" sa han och kollade på mig i backspegeln. "Ahaa okeyy" sa jag och skrattade.

"Where should we drop you off?" frågade Zayn som hade varit tyst hela den här tiden och kollat ut genom fönstret. "East ham station, will do fine" sa Sabina. Vi åkte ett tag och alla var tysta. "I know you guys, dont want to hang out with us. But cant you just come over and watch a movie at our place? Its nothing big and the fans will not see you. I promise pleease" sa Harry med en valpblick. "They dont want to, they fans will maybe see them." sa Zayn och kollade ut genom fönstret. Oj, oj.. Vad sur han var. Vi tjejer kolla på varandra. "Listen guys is not that we dont want to hang out with you. Is just that..." sa Violet. "Kom igen, vi har ändå inget att förlora och fans kommer hata oss men de känner inte oss, då får väl göra det om de vill. Det har faktiskt varit kul att vara med dom.." sa Selina tyst och vi andra instämnde utom Roza. Alla killarna kolla på oss som frågetecken utom Zayn såklart och jag log ett snabbt leende till dom. "Roza, vad säger du?" sa Sabina. "Kolla inte på mig, jag bryr mig inte. Och om han ska vara sådär sur såå fan asså!" sa Roza och kollade ut genom fönstret. Jag kolla på de andra och de nickade. "Yes, we will go with you" sa jag och log.

Vi gick in till Liams lägenhet och där var det jätte fint. "Damn, is big" sa Sabina ocg gick runt i lägenheten. "And nice too" sa Violet. Vi andra instämnde. "Thank you ladies" sa Liam och bockade. Vi satte oss på soffan och bestämde vilken film vi skulle kolla på. Alla prata samtidigt så man hörde ingenting, utom Zayn och Roza som båda satt tysta och kollade åt varsitt håll.

Roza's POV
Jag kan inte fatta han är sur och det han sa i bilen. Han sa det som om jag hatade honom och jag vet att det var menade mot mig. Det var verkligen inte så jag menade, jag ville bara inte att vi skulle få massa problem. Jag ville faktiskt jätte mycket var med killarna. Speciellt Zayn han förstod mig som ingenannan gjorde och jag tror faktiskt att jag till och med gillar honom lite fast att jag bad mig själv att inte göra det. Men nu så är han sur på mig och jag sur på han. Jag orkade inte, jag fick stress. "Excuse me, Liam. Do you have a balcony?" sa jag lite lågt. Han var så insatt i samtalet med de andra, att han inte svara och bara pekade åt något håll. Jag gick ditåt och jag kände Zayns blickar i min nacke. Fan vad skönt att ta en cigg just nu, tänkte jag och tog upp mitt paket. Jag tände en cigg coh satt och tänkte på allt. Jag kom på att jag inte har pratat med mamma sen vi kom till London eller jo hon hade ringt den dagen vi hade anlänt och kolalt om vi hade kommit fram men inget mer. Så jag skicka ett sms: "Hej, mami. Saknar er jätte mycket, men vi har det bra här och det är kul. Hälsa de andra från mig. Älskar er puss puss". Jag tog precis upp en till cigg när jag hörde balkongdörren bakom mig.

Där stod Zayn och kollade ner i marken. Jag kollade på han och räckte paketet men han skaka på huvudet. Vi båda stod tysta ett tag. "Why did you say that in the car?" frågade jag efter ett tag med en lesen min. Han kollade upp på mig. "Is just that"Nu blev jag irreterad. "Just what Zayn? You know I didnt mean it like that. When I said that we couldnt hang out with you I didnt mean that we dont want to or we dont like you. Is just that we dont want any problems!" skrek jag nästan ut, jag var så sur och började nästan gråta. Vet inte ens varför jag var så sur. "I know I know, Im sorry.. I was just sad and mad.. I know for nothing. But I like you and it was sad for me to see you leave" sa han och kollade upp på mig. Vänta hörde jag precis rätt? Gillade Zayn Malik mig? Jag kollade på honom förvårnat och bara grät ännu mer. Asså varför grät jag? Han kommer tro att jag är värsta mesen som grät, för det här. Vad är det med mig, kanske mensen påväg. Han kom fram och kramade om mig
och jag kramade han tillbaka. Efter ett tag släppte gråten. "Im sorry, I didn't mean to like start and cry and make everything dramatically." sa jag och torkade bort tårarna. "No, its cool" sa han och log. Jag gick fram till honom och kramade honom. "Im sorry for the things I said. You know that we couldn't hang out with. I would love to hang out with you guys, if you still want to hang out with a bunch of idiots" sa jag och tittade ner. Han log sitt stora leende. "I think that bunch of idiots are cool to hang out with and of course I want to be with them". Jag kollade upp och log mot honom. "Thank you" sa jag och kramade han igen. Han pussade mig på pannan och vi bara stod där. Vi gick in igen och i vardagsrummet satt alla tysta och kolla på oss.
Här får ni en ganska lång del! Men nu måste jag lägga mig, SCHOOOL TOMORROW! :( Hoppas ni gillar, varsågoda! :D

Kommentarer
Postat av: Lisa

När kommer nästa del!? :'D

2012-01-09 @ 20:51:58
URL: http://ofeliasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0