Dreaming is Believing - Del 16


Roza's POV
Efter ett tag släppte gråten. "Im sorry, I didn't mean to like start and cry and make everything
dramatically." sa jag och torkade bort tårarna. "No, its cool" sa han och log. Jag gick fram till honom och kramade honom. "Im sorry for the things I said. You know that we couldn't hang out with. I would love to hang out with you guys, if you still want to hang out with a bunch of idiots" sa jag och tittade ner. Han log sitt stora leende. "I think that bunch of idiots are cool to hang out with and of course I want to be with them". Jag kollade upp och log mot honom. "Thank you" sa jag och kramade han igen. Han pussade mig på pannan och vi bara stod där. Vi gick in igen och i vardagsrummet satt alla tysta och kolla på oss.



Tumblr_lp0nwwnkll1qftfneo1_500_large  26764444-26764445-large_large

Liam's POV
"Can we just watch a scary movie?" skrek jag för ingen lyssna alla prata i mun på varandra.
"No, we watched a scary movie at the cinemas, so hell to the nooooooo" sa Sabina som verkade vara
väldigt rädd för skräckisar. "You can sit with me Sabina" sa jag och log ett retfullt leende.
"HA, you think. Im not watching a scary movie. Okey I can sit in the kitchen when you guys are watching" sa hon surt. "Okey, its done we are taking one comedy and one action. Finito!" skrek Selina och alla blev tysta. "Yeah yeah" sa alla surt och nicka. "Im just going out for a minute" sa Zayn tyst och gick ut till balkongen.
Alla blev tysta tills vi hörde balkong dörren stängas. "Is it just me or was Zayn really pissed off today in the car?" sa Jordan tyst.
"Yeah he was, hes never like that" sa Harry och alla nicka. Jag hörde ljud från att folk skrek ute i balkongen.
"Do you guys hear that?" viskade jag. "What?" sa Violet. Nu hörde man det tydligt, dom skrek på varandra.
 "Ohh, shit. We haven't known each other for 3days, and we are already fighting. WOW" sa Sabina och kolla ner.
"But I think that Zayn like her and he got sad you know. Does Roza like him?" sa Niall tyst. "Actually we dont know, beacuse shes always like no famous people, I cant blablabla" sa Sabina och suckade. Vi hörde balkongdörren stängas och öpnnas och alla blev tysta. Sen efter någon sekund så kom båda in. "Heeeeeey...." sa Roza som såg
ut som hon hade gråtit. "Hey, we have chosen movies now!" sa Louis och log stort. Vi valde att inte ta upp det, för att det var dears två problem och inget med oss andra att göra. Båda två log sen satte de sig, Zayn brevid mig och Roza brevid Violet. "Okey, now is the problem. Who can go and rent the movies?" frågade Louis och kollade runt på oss alla.
"Okey I can go" sa Sabina och Harry samtidigt. De kollade på varandra och var tysta. "Awesome then you are two"  sa jag och log. "Dont forget to buy snacks" sa Jordan. "Hey, thats my line" sa Niall surt och vi alla skratta. "And CANDY" skrek Selina. Harry och Sabina gick båda upp tysta och klädde på sig jackor sen gick dom. Vi andra fixade lite med sofforna och tog fram en madrass så några kunde sitta där.

Harry's POV
Vi gick i tystnad till ett centrum som låg liten bit från vårat hus. Jag ville fråga henne varför hon inte gillade mig och alltid kollade snett på mig. Men jag vet inte om det var rätt tillfälle nu liksom. Okej, jag kör bara tänkte jag.
"Sabina?" sa jag tyst fast hon hörde. "Mhmm?" sa hon surt och stannade. "Why dont you like me?" frågade jag och kollade henne i ögonen. "Ehh, what are you talking about?" sa hon och kollade in i mina ögon. "You know what Im talking about. Its like you dont like me, you always look at me in a funny way, like im dirt or something. I see when your talking with my and the other fellas" sa jag och kollde bort. "Harry.. Its just that you know on your guys videos,
twitter and what you now do. You always look like the one who thinks hes the best and
better than
 all of us and you always look like your stuck up.." sa hon och kollade ner. Är det verkligen
så hon
tänker om mig? Okej, visst jag har hört det förut men jag trodde att nu när vi hade hängt med dom
lite att hon iallafall inte skulle tro det längre. "Okey and now after we have been with you guys a few times, you dont look like that. Maybe it was my fault to judge before I even knew you. But you know when it comes to celebs you just judge becasue, you never get the chance like we did to meet them." fortsatte hon. "Im sorry, I really Im" sa hon och kolla på mig. Jag log och gick fram och krama henne sen börja jag gå mot affären. "Harry, whaata? Its that" sa hon förvirrat. Jag stannade och kollade på henne. "What can I say? You told me why you didnt like me, then you apologized.
That was all I ever wanted" sa jag och log.
Hon log ett tacksamt leende sen börja vi gå. Vi prata ganska mycket 
påvägen,
när hon inte var sur så verkade hon sen skön person.
Vi tog två filmer, köpte 2kilo godis,
4chipspåsar och 3läskflaskor, så det var lite tungt och bära men
 vi klara oss.
När vi kom tillbaka och när jag precis öppnar dörren ser jag någon som flyger förbi dörren på golvet. Vi går in och ser att alla sitter i en hög och skrattar. "Eh, what are you guys doing?" frågande Sabina. Violet sa något på svenska och log stort.

Vi fixade filmen och alla satte sig ordentligt. På madrassen satt Roza, Zayn, Jordan och Liam. Soffan satt Violet, Niall, jag och Selina och på fåtöljen satt Selina och Louis. Roza och Zayn satt och diskutera vem som var den onda i filmen och de prata inte lågt. "Shh, guys be quiet" sa Liam. De blev tysta sen börja de igen. "SHUT UP" skrek alla samtidigt och kasta en varsin kudde på dom. "Hey, guys.. Chill chill ya know" sa Roza med en wannabe gangster röst.
Då tog jag en kudde och slog hennes bakhuvud eftersom jag satt bakom
henne. Hon vände sig om sakta och kolla på mig. "Its on Curly boy, Its on" sa hon
och tog en kudde och börja slå mig med den.
Sen så startade världens största kuddkrig, alla slog och allt och alla. Alla skrek och hoppa runt som djur. Jag gick och gömde mig i köket sen hoppa jag frsm när någon gick förbi och slog den i ansiktet.
Det var Sabina. "Really shouldn't have done that". Jag börja springa runt köksön och hon
sprang efter.

Selina's POV
När alla var trötta och hade lugnat ner sig. Så satte vi oss igen. "Cant we keep watching the other movie?" frågade Niall. Så vi satte i filmen och alla satte sig ner.

När filmen var slut så var klockan ganska mycket. Jag kolla runt och de flesta hade somnat utom Roza, Jordan, Zayn och Harry. Vi kolla runt på varandra och Harry skulle precis öppna sin mun och skrika. Jag drog ut honom i köket och de andra kom efter."Harry, dont scream. They are sleeping"
"But they are boring!" sa han som en liten unge. Jag suckade och satte mig vid bordet.
Alla satte sig sen satt vi och snacka. "I think its time for us to go" sa Roza efter ett tag och log.
"Can someone call the cab?" fortsatte hon sen. "Why cant you just sleep over?" frågade Zayn. "Ehh, no its cool. We are like 10people" sa hon. "Roza... You know that we have our own apartments? This is Liam's" sa Zayn och kollade på henne. "Ahaaaa, so you are telling me you have four others exactly like this?" Zayn nicka. "Or no we have three, Louis and Harry are sharing" sa han.
"But why? They are soooooo big."
Han ryckte på axlarna och log. Hon sucka bara och kolla på mig. "Vad tycker du?
 Jag tycker att det är lite konstigt vi har liksom träffat de 3 gånger." sa hon. Jag ryckte på axlarna.
"Spelar ingen roll, jag orkar inte röra på mig heller."
"Jordan, du då?" frågade Roza.
"Det är ju lite konstigt men äsch de verkar snälla och jag orkar inte heller röra
på mig" sa Jordan trött.
"Shoooore, fellas. We will sleep here" sa Jordan.
Båda log stort och blev glada.
 "We are sleeping guys, not having a party" sa Roza och kolla på dom.
Harry och Zayn börja göra en dans.
Vi bara skratta. "But how are we going to sleep?" frågade jag.
"Cant we let the others sleep like that, it looks cute" sa Harry och skratta. Vi andra nicka.
"And we?" frågade Jordan sen. "Ehhm, I have one extra room in my apartment and Harry has that too." sa Zayn. "Which apartment is closer?" frågade Roza. "Zayns" sa Harry. "Okey, im sleeping at Zayns!" sa Roza stolt. "If its okey" fortsatte hon sen. "Yeah of course it is" sa han och log. "Okey okey, im sleeping at Harrys" sa jag. "Are you not asking me if its okey?" frågade Harry och kollade på mig. "Nope" sa jag och log stort. "But I can sleep here. Liam have a extra room too. Right?" fråga Jordan. Harry nicka. "Okey good night. Im going to try to find that room in this mansion" sa Jordan och gick iväg. Resten av oss gick ut till de andra lägenhterna.

FÖRLÅÅÅÅT! Men ni vet skola och så sen man är as trött! Här är iallafall ett kapitel! Kommentera gärna, you know feed back ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

när kommer nästa

2012-01-15 @ 12:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0