Dreaming is Believing - Del 17

"Okey okey, im sleeping at Harrys" sa jag. "Are you not asking me if its okey?" frågade Harry och kollade på mig. "Nope" sa jag och log stort. "But I can sleep here. Liam have a extra room too. Right?" fråga Jordan. Harry nicka. "Okey good night. Im going to try to find that room in this mansion" sa Jordan och gick iväg. Resten av oss gick ut till de andra lägenhterna.

Tumblr_lxht0fac571qdon66o1_500_large 389940_164960713612229_100002949057779_277859_1258251753_n_large

Zayn's POV
Vi sa godnatt till dom andra, sen gick vi in till min lägenhet. Vi satte oss i soffan och båda var helt tysta. "Ehmm, I think im going to sleep now. Can you show me the room?" frågade Roza och log. Vi gick in till ett rum som låg brevid mitt. "Nice, it looks very nice" sa hon och kolla runt. "Haha thank you, if you have sisters like me everything looks decorated". Vi skratta och sen kolla vi in i varandras ögon och allt blev tyst. hon vände blicken snabbt. "Do you want to borrow something to sleep in. I have t-shirts" sa jag och log stort. "Ahaa, I thought you didnt own shirts." sa hon och skratta. "Yes, I can borrow one if its okey" fortsatte hon sen. Jag hämtade tröjan från mitt rum sen gav jag den till henne. "Good night, if you need something feel like home" sa jag och stängde dörren.

Roza's POV
Jag bytte om, släckte lampan sen la jag mig i sängen och satt inne på facebook och pratade med Emelie. Jag la mobilen åt sidan och la mig ner och bara kolla i taket.
Jag kunde inte sova så lätt hos andra, det tog alltid tid. Spelar ingen roll vem det var, inte ens
 hos Selina eller Jordan.
 Efter jag hade försökt sova i över en timma knackade det på dörren.
 Jag svarade inte och dörren öppnades, det var Zayn.
"Are you sleeping?" viskade han. Jag vände mig om och log mot honom.
"No I cant sleep". "Not me either, cant we talk?" frågade han och kom närmare.
Jag klappade på sängen och han satte sig vid mina fötter.Vi pratade ganska länge
"You want to go the balcony and take a smoke?" frågade Zayn och kolla på mig. "Yeah sure" sa jag och ställde mig upp. Vi gick till balkongen och det var jätte kallt ute och jag hade inga kläder
bara Zayns t-shirt medans Zayn hade mjukisbyxor och en tjock tröja. Jag darrade eftersom de var jätte kallt. Zayn kolla mig och sa "Here, take my sweater". Jag hade inget val eftersom det var jätte blåsigt, jag tog tröjan . "Thank you" sa jag och log. "Its okey".
 Vi satt i balkongen och snacka lite.
Sen blev vi trötta och gick till rummet Zayn satt där med mig och vi pratade
ganska länge om allt och ingenting.
 Han var jätte snäll och gullig.
Jag märkte att vi hade somnat när jag vakna nästa morgon för Zayn låg
 brevid mig i sängen men han sov.
 Jag hade ingenting att göra så jag satt på mobilen och kollade lite på Twitter
jag såg att Sabina hade skrivit "Getting ready to go out with some friends".
Jag förstod att dem hade vaknat så jag börja röra på mig men jag ville inte väcka Zayn så jag låg kvar. Efter ungefär 10min så hörde jag att det plinga på yttedörren. Zayn vaknade  av
"plingen" "Good morning" sa han och gick upp till dörren, jag log och satte mig upp. Jag hörde han prata med några sen kom tjejerna in i rummet. "God morgon, hur har det varit att sova här då?" frågade Violet och satte sig på sängen. "Ehh, jag sov... normalt.. i en säng" sa jag och kolla konstigt på dom. "Skönt, att du fick sova normalt. Här fick man trängas med Sabinas feta rumpa i sängen.. Du fick iallafall sova själv" sa Jordan med en sur blick på Sabina.
Jag kolla ner och va tyst. "Roza?" sa Selina. "Du sov väl själv?" fortsatte hon.
Jag kolla upp på dom ett litet leende. "Asså.." "DRIVER DU MED MIG?!" skrek Selina.
"Men hållkäften, överdriv inte. Vi satt och prata hela kvällen här sen råka han somna i sängen punkt
slut inget mer." sa jag och börja klä på mig mina kläder. Dom kolla på mig och skratta.
"Ni gjorde väl ingenting?" fråga Sabina tyst. "Snälla, killen är snäll och gullig men det är
verkligen inte så plus så har han ju en flickvän." sa jag och rulla med ögonen. "Aha, det visste inte jag. Vem?" frågade Violet. "Jade" "Aha, från little mix?" Jag nicka. "Hon är jätte gullig" sa Sabina och log. Jag nickade instämmande och log. "Vad ska vi göra idag då?" sa jag och satte mig på sängen.
"Shopping?" fortsatte jag och log stort.
"Ehhm, vi har liksom redan lovat att vara med killarna idag" sa Jordan tyst. 
Jag kolla på alla och dom kolla ner. "Men.... Vi har ju redan varit med dom" sa jag surt.
"Men vad ska jag göra? De frågade om vi kunde göra något och vi sa ja" sa Sabina. Vi gick ut till killarna som satt och åt frukost. Jag hälsade på alla och vi satte oss där det fanns plats eftersom vi var så många och åt frukost. Vi pratade men alla var inne i maten. "What to do today?" frågade Selina när alla blev tysta. 
"London eye?" sa Sabina. "But is to early to go to London eye is only twelve in the morning" sa jag och
 kolla på Sabina . "Shes right" sa Zayn och kolla på mig "Its to early, we can do something now and then
we can go to London eye later" fortsatte han sen. 
"Lets go to Madame tussauds" gav Harry som förslag. Alla var med på det, men vi tjejer var tvungna att åka till lägenheten och byta om och duscha.
Så killarna väntade hos dom och vi tog taxi hem.

Louis's POV
"Did you have fun last night?" frågade jag Zayn med en retsam blick.
"What? What are you talking about?" sa Zayn som hade fastnat med blicken på tvn. "Yeah, you know what am talking about.. Roza" "Louis.. She slept her she didn't marry me. Its like Selina slept at Harrys place gonna tease him top?" sa Zayn som tog bort blicken från tvn och kollade på mig. Fan, han kom på något men nu var det inge kul och reta längre.
Men vi vet ju att Zayn gillar Roza
 ganska mycket men han vill inte erkänna det.
"You like her, right?" frågade Liam. "Guys.. Can we just watch the tv?" sa Zayn som satte på tvn efter jag hade stängt av den. Jag stängde av den och satte mig framför tvn. Zayn sucka och kolla på mig. "What do you want, Lou?" "I want you to tell us if you like her or not. If you dont, we just gonna let it go" sa jag med ett flin. Zayn kolla på alla och sucka. "Yes, I like her so fine?" sa han surt. "But I know she dont like me" fortsatte han. "How do you know that?" fråga Liam.
"Atleast I know she dont like me in the same way I like her.. I think she only like me as a friend and no more." "Have you told her that you like her or something?" frågade Harry. "Yeah, but she didn't say anything back.. Yeah yeah
we should just let it go.. We will take the days as they come" sa Zayn och gick och duscha.
"We should do a plan and talk w--" var det enda jag hann säga innan Liam stoppa mig. "NOOOOO Louis everytime you come with a plan we always get in to problem.
Its Zayn and Rozas problem not ours." Jag nicka surt. Men Zayn gillar verkligen henne och någonting måste ju hända snart. Om det inte gör det, så kommer Louis alltid på något, tänkte jag för mig själv. När vi hade kollat tv ett tag kom tjejerna, vi tog bilen sen åkte vi iväg.

Det var jätte kul på Madame tussauds, vi tog massa bilder och hade kul.
De hade en xfactor bås där och vi alla trängdes i rummet och börja sjunga. Ja, det lät lite konstigt eftersom tjejerna.. jaaa dom sjöng ju som dom sjöng.
Det fanns en liten spökrunda och dom ända som vågade gå var Violet,Roza,Niall och jag.
 De andra var för rädda så dom gick någon annan stans. Vi fyra gick runt en stund själva och
 hade det kul sen mötte vi upp de andra.
"That was fun" sa Roza när vi hade kommit ut och var klara efter 4timmar. Alla nicka instämande. Vi gick en promenad för att ta luft sen gick vi mot Nandos och åt mat.
Fööööörlåt verkligen!!!!!!! Men jag är såå upptagen nu för tiden, sorry. Kärlek till alla som stannar, ni är jätte söta! Men jag ska försöka göra ett till kapitel imorgon men nu ska jag lägga mig är as tröööött! God natt! :)
ps Kanske inte intressantaste del, men men det kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0