Dreaming is Believing - Del 18

Louis's POV
De andra var för rädda så dom gick någon annan stans. Vi fyra gick runt en stund själva och
hade det kul sen mötte vi upp de andra.
"That was fun" sa Roza när vi hade kommit ut och var klara efter 4timmar. Alla nicka instämande. Vi gick en promenad för att ta luft sen gick vi mot Nandos och åt mat.
Tumblr_kr3vdqhaxg1qzkt7go1_500_large   Tumblr_lwopjihkt11r0i7cdo1_500_large
 Roza's POV
"Who's up for dessert?" frågade Niall när alla var klara. "Niall, are you serious we just ate!" sa Selina
och tog sig på magen. "So? Its food, I want ice cream" sa Niall och kolla i menyn. "I want too" sa Liam glatt. 
Då ville Violet, Jordan, jag, Louis och Zayn också ha så vi alla beställde en varsin
glass med olika grejer på.
De andra som inte hade beställt blev också sugna från ingenstans så dom satt och peta på våra glassar.
"Can I taste?" fråga Harry, han väntade inte på svar så han tog en sked och börja äta.
"Yeah yeah, just take how much you want" sa jag sarkastiskt. "I love the food here, its the best" sa Niall och tog sig på magen.
När alla var klara satt vi helt mätta och Violet börja knäppa
upp hennes byxor.  
"Är du seriös?" sa Jordan och kolla på henne med stora ögon.
"What to do. Är man mätt så måste man" sa Violet och sucka.
Fast att killarna inte fatta vad dom sa så börja dom också skratta, Violet satt där helt tyst sur.
 När vi hade lugnat ner oss så planera vi vad vi skulle göra.
"Seriously I have wanted to go to London eye for days now, can we just go?
Its dark now so its going to be beautiful" sa Sabina och
det sista sa hon sarkastiskt och kolla på mig. Jag log och ryckte på axlarna. Alla var med på det så vi tog på oss ytterkläderna sen gick vi.
Vi skulle gå utanför madame tussauds och möta upp Paul, killarnas liv vakt. För att nu skulle vi åka till "the city" och där fanns det mycket människor.
Killarna insisterade till Paul i telefon att de inte behövde någon liv vakt, att de kunde ta hand om sig själva. Och att fansen var jätte snälla och de skulle inte göra något.
"Yeah right" sa Jordan tyst och rullade med ögonen när Liam sa det där om fansen till Paul.
Men Paul var lika envis så vi var tvungna att ha med honom.

När vi var påväg till madame tussauds så gick jag med Zayn längst bak.
Vi pratade om musik och om hur det var att vara kändis.
 "Its feel good, you know. But sometimes you want a privatlife." Jag nickade förstående. 
"And its always some rumors that is never true.. Like now that im together with Jade from little mix.. Thats not true" fortsatte han sen.
Jag stanande och kolla på honom. "Seriously?" frågade jag förvårnat. Han stanna också, han log och kolla på mig. "Haha, yeah." "We have always thought you guys were together" sa jag och kollade konstigt på honom. "I told you when we talked skype, that im single" sa han och kolla mig djupt in i ögonen.
Den här gången vände jag inte bort blicken. "But I thought you guys like got together some day after or something" sa jag och kolla honom i ögonen. Han log och bet sig i underläppen.
Okej, Roza kolla bort nu.
Han är en KOMPIS inget mer. Han är känd, tänk hur det skulle vara för dig att vara ZAYN MALIK'S flickvän,
det skulle vara knas. Vi stod så i kanske 2min men det kändes som 45.
Jag vände bort blicken först. "Maybe we should keep going" sa jag och kolla ner. Han nicka och börja gå. Det här var sjukt.
Jag brukade aldrig tycka saker är pinsamt och rodna.
Det är inte jag, jag är alltid den som skämmer ut mig men skiter i vad folk tycker. Vad är det här... "Roza, where are the others?" fråga Zayn och kolla runt när vi kom runt i hörnet. "Oh my lord, we must have lost them.. When we were standing there and... talked" sa jag nervöst. "Do you know the way to madame tussauds?" forsatte jag sen. "Ehhmm, no. I was just following Louis" "Same here, call them". Han tog upp mobilen och ringde Louis. "Follow me" sa Zayn när han hade pratat klart i mobilen.
Vi gick långt och mellan olika hus.
 "Ehh, Zayn it didn't take this long to go from madame tussauds before" sa jag och kolla runt.
Det fanns inga människor, det var dött.
 Han ringde Paul och Zayn försökte förklara vart vi var.
Jag såg två tjejer som stod med öppna munnar och kolla på oss.
 Det var antagligen fans.. Jag log mot dom. "Zayn, look" sa jag och nickade mot tjejernas håll.
Zayn vinkade och då skrek dom och börja hoppa. "Damn..." sa jag tyst. Zayn skratta. "Lets ask them for the way" sa jag.
"Yeah, Paul sad hes going to call me up, when he has figured out were we are. And that can take time" sa han och sucka. Vi gick mot tjejerna. "Hey girls" sa Zayn och log stort. "He-e-eee-y" stamamde en av tjejerna. Den andra stod bara tyst . "Whats your names?" frågade jag och log mot tjejerna som verkade vara i 11-års åldern. "I'm Savannah and this is Mary" sa hon som sa hej.
Mary kollade på mig helatiden och jag blev lite rädd.
Vi stod och prata med de en stund, efter ett tag släppte tjejerna lite.
"Are you to together?" frågade Savannah. Shit den frågan som jag förskte undvika.
Zayn kolla på mig och log.
 "No, we are not. We are good friends" sa jag och kolla på Zayn.
Som såg lite besviken ut.
"Aha, okey. Beacuse you look really cute together" sa Mary tyst som hade varit tyst hela den härtiden. Både jag och Zayn log men kolla bort. "Girls, can you help us with something?" frågade Zayn efter ett tag. Båda nicka glatt.
 "Do you know were madame tussauds is?". De förklarade vägen.'
 Och det var inte alls långt vi hade bara hamnat på andra sidan.
 "Thank you girls, we gotta go now" sa Zayn och log. "Can we get a hug?" frågade Savannah. "Of course" sa Zayn och gav tjejerna en kram. "Roza, can we get a hug?".
Jag blev jätte förvårnad men blev glad. När jag gav Mary en kram så krama hon om mig länge.
"I like you. You should get together with Zayn I think" viskade hon tyst i mitt öra.
 Jag skrattade och sen gav jag Savannah en kram. Jag frågade om tjejernas twitter och de fick jag sen sa vi hejdå.

Vi börja gå sen efter 10min kom vi fram till madame tussauds. Vi såg de andra nästan direkt. Vi sprang fram till dom, det var nästan en timma sen vi hade sett dom.
"Mhmm, what have you guys done all this time, hoggi hoggi" sa Jordan och flinade.
Jag slog henne på armen och det var inte lite hårt.
Hon tog sig om armen och blängde surt på mig. Killarna som inte visste vad hoggi hoggi betydde, kollade konstigt på mig och undrande varför jag slog henne. Jag bara log och bytte samtalsämne. "Where is Paul?" frågade jag. "Hes in the car, he has been so worried" sa Liam och peka på bilen. Alla gick in i bilen och jag hälsade på Paul som satt i förarsätet. "Hey, I'm Paul" sa han och skaka min hand. "Hey, I'm Roza" sa jag och log. "Ahh so this is Roza" sa han och kolla på Zayn. Jag kollade frågande på Zayn som kolla surt på Paul. Jag orkade inte bry mig. Vi börja åka och alla satt och prata. "London eye, right?" sa Paul och kolla bak på oss. Alla nicka och Niall börja skrika glatt, Louis var inte sen efter att hänga på Niall. Bilen lät som en djungel, jag undrar vad folk som åkte förbi oss trodde. Vi tjejer hållde för öronen. Jag kollade på Paul och han såg vanlig ut, så han måste vara van.

När vi kom fram så gick vi till kön. Men Paul ville att vi skulle slippa stå i kön och att få gå in direkt för att fansen och att det var för många människor där.
"No, Paul we will stand here like normal people" sa Zayn och ställde sig i kön, vi andra följde efter honom. Paul mumlade något men kom efter. Det tog jätte lång tid så vi stod och prata om tjejer. "What girls do you like?" frågade Sabina
och kollade på killarna. Det kändes verkligen att vi kunde snacka med dom om allt, som om de var en i gänget liksom. Okej kanske inte prata om allt, men de är sköna och jordnära. "I like girls that are sweet and have a sense of humor. Exactly like Danielle. I love her so much" sa Liam och log. "Ahh, sooo sweet" sa alla tjejer samtidigt. "I like girls that are sweet, beautiful, funny" sa Niall. "Sweet" sa jag. "And yeah like to eat" fortsatte han.
"And here we go" sa jag sarkastiskt. Alla skrattade.
Jag märkte att Niall kollade på Violet när han pratade och på sista tiden har jag faktiskt märkt att de har kollat in varandra men har aldrig tänkt på det.
Och nu kollade Violet in honom lika mycket och hon rodnade.
Alla blev tysta och kolla på dom. Louis hostade så att de skulle sluta och båda blev röda i ansiktet. "Ehmm, that was... yeah." sa Jordan och skrattade. Vi stod och prata när vi såg att folk började samlas runt oss eller det var mest tjejer. "OH MY GOD ITS ONE DIRECTION" skrek dom. Alla börja skrika och dra i killarna för att de ville krama killarna. Jag fick panik och började backa bakåt. Paul kom till undansättning och började dra i oss allihopa, helt ärligt vet jag inte hur han lyckades för vi var liksom tio personer.
Vi fick gå in till något rum där vid London eye och alla andades ut. "This isn't the time to say 'I told you so'" sa Paul och kolla på oss med armarna i kors. Killarna kollade surt på honom och vände sig mot oss. "Girls we are so sorry, this wasn't meant to happen" sa Liam med en ledsen blick. "Guys seriously dont be sorry, its not your fault." sa Jordan. "We understand if you dont like to be with us.. Like the last time" sa Zayn och kolla mig i ögonen. "Guys are you serious? What to do if your friends are a little bit famous? We can handle it" sa jag och kolla på honom och log. Killarna andades ut och log stort.

Nu fick vi faktiskt ta den speciella vägen till själva "karusellen" det fanns inga men om det sa Paul. Vi fick komma in i en såndär stor "boll". Eller vi delade på två eftersom vi var många. Jag, Jordan, Selina, Zayn och Harry i en sen resten i en annan. Jag var lite höjdrädd så jag satte mig medans de andra stod upp. "Are you scared?" frågade Harry med ett flin.
Jag nicka och log svagt. Harry skratta och fortsatte och kolla utsikten.
"Are you okay?" frågade Zayn mig och satte sig ner. Vi kom högre och högre upp och
det blev läskigare. Jag skaka lätt på huvudet.
"Its okey, I promise" sa han och satte sig närmare.
Han tog min hand tills vi kom längst upp. "Come" sa han och gav mig hans hand.
Jag tvekade sen tog jag den och gick med honom. Han ställde sig vid kanten och kollade ut.
"Isn't beautiful?" sa han och kolla ut.
"It really is". London med dess lampor på kvällen och alla hus, det var verkligen fint. Vi stod där och han la armen om mig.
Jag log mot honom och la armen om hans midja och lutade mig mot hans bröstkorg.
Vi stod sådär och kollade ut, det kändes inte som om de andra var med.
Men hörde de viska där bak, men jag orkade inte bry mig.
 När "karusellen" började röra på sig, så gick vi och satte oss igen. "That was beautiful" sa jag och kolla ut. Zayn log och kolla på mig.
"You are beautiful" sa han och pussa mig på pannan.
Jag log och gav han en puss på kinden och luta mig mot hans axel. Zayn var bara en kompis, han menade så bara som en kompis.  Jag gillade han bara som en kompis och man pussade väl sina kompisar på kinden... Eller?
Försökte göra ett ganska långt och bra kapitel. Vad tycker ni? Komigen ni får säga vad ni tycker det är mycket roligare då.. Man blir peppad och jag vill gärna veta what you guys think! Men detta kapitel handla mycket om Roza och Zayn. Jag ska göra mer om N&V. Eller vilka vill ni veta om? TELL ME! ;)
Jag tror inte att det kommer bli något kapitel i helgen men vi får se jag ska försöka! VARSÅGODA! :) ps det kanske finns lite stavfel här och där men ni fattar.

Kommentarer
Postat av: Stina

Du är skit duktig sluta inte jag har läst många noveller och jag gillar bara din novell <3 skriv,så fort som möljigt . Skriv om Sabina och Harry <3

2012-01-20 @ 01:33:51
Postat av: ★Jennifer★

*jag kan säga det att egentligen slutar aldrig "London Eye" röra på sig ;) Det tar ungefär 1 och en halv timma att åka xD vet själv att det tar lång tid och att det är vackert, har ju åkt med ;)*



WOW! :D Ett superbra kapitel :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Längtar så grymt mycket till nästa! :D<3

KJAM!!

2012-01-20 @ 12:51:51
URL: http://www.jennasliv.devote.se/
Postat av: Anonym

eeeh, hej! Jag har också åkt london eye, då stannar det en stund där uppe sen fortsätter den åka! Som parisihjulet!



Tack så mycket, det värmer. Nästa kommer snart!

2012-01-20 @ 18:17:32
URL: http://nevergiveuponlove.blogg.se/
Postat av: ★Jennifer★

gör den? hmmm... :/ det märke inte jag xD haha, men det var ju liksom 4 år sedan xD



föresten om jag kanske inte alltid kommenterar, har jag en förklaring<3



http://www.jennasliv.devote.se/blogs/16095689/till-er-novellskrivare-.htm#WriteComment



KjAM!! :)<333

2012-01-20 @ 22:36:16
URL: http://www.jennasliv.devote.se/
Postat av: Hajrija

Skit bra!! älskar verkligen din novell det är en av dom bästa jag läst/läser!! Skit bra du gör långa delar oxå;) Kärlek till dig!

2012-01-22 @ 19:27:43
URL: http://trefantastiska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0