Dreaming is Believing - Del 19

Roza's POV
Vi stod sådär och kollade ut, det kändes inte som om de andra var med.
Men hörde de viska där bak, men jag orkade inte bry mig.
När "karusellen" började röra på sig, så gick vi och satte oss igen. "That was beautiful" sa jag och kolla ut. Zayn log och kolla på mig."You are beautiful" sa han och pussa mig på pannan.
Jag log och gav han en puss på kinden och luta mig mot hans axel. Zayn var bara en kompis, han menade så bara som en kompis. Jag gillade han bara som en kompis och man pussade väl sina kompisar på kinden... Eller?
Tumblr_lvsxxmfbyg1r53q9vo1_500_large 

Violet's POV
Dagarna gick och kom. Vi hade det jätte kul här i London. Men senast vi var med killarna var när vi var i London eye och det var en vecka sen. Efter vi hade varit i London eye så gick vi promenader i London sen hade vi alla åkt hem och sagt att vi skulle höras men det hade vi inte gjort. Men vi hade girl-time och det var skönt.
"Snälla, kan vi ha filmkväll ikväll?" gnällde Roza en dag när vi var hemma. "Ja, komigen. Det ösregnar" sa Selina och kolla ut. "Ja ja" sa jag och sucka. Jag som hade varit taggad på att gå ut och ha kul.
Vi satt och åt frukost och bara prata. Efter alla var klara och vi hade städat var klockan redan fyra. Vi vaknar alltid sent och vi är riktiga sömntutor. Så vi fick börja fixa för filmkvällen. Vi bestämde att jag och Roza fick gå ut och köpa allting för att de andra var för lata. Jag satte på mig ett par mjukis byxor, min YMCMB tjocktröja och min skinnjacka sen gick vi ut.

Vi båda ville ha frisk luft så vi gick till affärerna som låg längre bort. Vi tog en cigg sen prata vi bara på. "Du? Vad är det mellan dig och Niall? Vet att det var fett länge sen vi träffa dom men iallafalll" frågade Roza. Den frågan vet jag faktiskt inte vad jag skulle svara på.
Jag gillar han tror jag men
jag vet inte. Jag vet inte heller om han gillar mig och jag är en sån person som inte kan säga vad jag känner för att jag är rädd att jag inte får något tillbaka.
"Asså.. Jag gillar han tror jag. Jag vet att ni tycker han är en pajas men han förstår mig faktiskt och när han är seriös så är han så gullig" sa jag och halv log. Roza log och kollade på mig.
 "Du lyssna inte på vad vi säger, om du gillar han och han är förstående så go for it fan!" "Men tänk om han inte gillar mig? Vad ska jag göra?"
 "Du om han inte gillar dig så hes lost, du är en underbar tjej asså och jag har märkt på sättet han kollar på dig, som en big mac typ" sa Roza och börja as garva.
 Jag skrattade också och slog henne lätt. "Jag skoja men seriöst jag tror han gillar dig. Satsa prata med honom". Jag log sen fortsatte vi gå. Jag kanske ska tänka på att höra av mig men varför ska jag höra av mig om inte han har gjort det än?
"Men du och Zayn då? Jag hörde nog vad som hände i bollen?" sa jag med ett flin.
"Nej, asså. Han var bara snäll och krama om mig för jag var rädd och som sagt det är ingenting mellan oss och kommer inte bli det heller.
Jag kan inte han är en kändis det går inte. För det första fansen vi är bara kompisar med dom och de jaga oss tänk dig om jag blir tillsammans med dom ooooh herregud jag kommer bli hängd tror jag, för det andra mina föräldrar kommer hals hugga mig
 och för det tredje DET ÄR EN KÄNDIS!" sa Roza och det sista skrek hon.
"Shhh" sa jag och hållde fingret för munnen.
"Roza hör du själv vad du säger? Du tänker på vad alla andra kommer tycka och säga. Vet att det här låter töntigt men lyssna på ditt hjärta helt seriöst.
Du kan inte stoppa dina känslor" sa jag och hållde i hennes armar. "Men det går inte Violet han är som en bror typ och jag har inte ens känt honom länge heller.
Asså vet inte hur jag ska förklara. Det går bara inte." sa Roza och fortsatte gå. Gud vad jobbig hon är, alla vi ser ju att hon gillar honom. Vad ska man göra?
Jag tror hon gillar honom men att han är kändis det är det som förstör.

Selina's POV
Jag, Sabina och Jordan väntade på att tjejerna skulle komma hem med godiset och filmerna men det gick as segt. Om jag känner Roza och Violet rätt har de säkert stannat någonstans och börjat prata. Vi körde kort när jag fick ett sms från ett okänt nummer.
"Hey, what you doing?/Derek" stod det och jag tänkte först i kanske en sekund vem det var sen kom jag på det mulatten från köpcentret. Jag börja le stort och svarade tillbaka.
 "Varför ler du så stort? Vem är det?" frågade Sabina och försökte läsa smset.
"Ni vet den där killen från köpcentret?" sa jag och log stort. Båda skaka på huvudet. "Jo, han som hade en morfar, pappa eller vad nu var i Sverige? Mulatten?" sa jag och kollade efterblivet på dom. "Jahhaaaaa, den där överfina?" frågade Jordan. Jag log och nicka.
 "Han fråga precis vad jag gjorde. Helt ärligt trodde jag inte att han skulle ens höra av sig. Men hade fel tydligen" sa jag och mobilen plinga till.
Jag läste smset. "Han frågar om han och hans 2 kompisar kan komma förbi och kolla film. Eftersom jag sa att vi skulle ha movie night. Vad tycker ni?" sa jag frågande. "För mig är det ett stort OK mannen, kul med grabbar" sa Sabina och blinkade.
"Jag har min älskling så ni kan ta dom" sa Jordan och log. "Ehh, okej. Ingen fråga men ha kvar din lilla fula Leo" sa Sabina och det sista hostade hon. Jordan slog henne hårt. "AAAAAH. Jag skojade bara" Faktiskt så var Leo en jätte bra kille, han var omtänksam och alltid gullig och snäll.
Inte för hängig och inte för lost.
Han var perfekt för Jordan hon förtjänade verkligen en bra kille efter Alex.
Det var en kille som behandlade henne som skit.
 Leo kom när hon mådde som sämst och hjälpte henne upp pch det är vi verkligen tacksama för. "Men jag skriver att de kan komma då?" fortsatte jag. "Men hallå du kanske ska fråga Roza och Violet." sa Jordan.
"Nej då, det blir en överraskning" sa Sabina och log stort. Jag skrev till Derek att det gick och han fråga när de kunde komma, jag svarade när de vill och han skrev att de skulle komma
om en kvart. Vi börja springa runt och fixa oss men vi tog ändå på oss mjukis byxor eftersom det var filmkväll men vi såg inte för döda ut. Sen börja vi ta undan kläder och så som låg över golvet. Efter tjugo minuter plingade det på dörren.

Roza's POV
"Men kan du hjälpa mig bära då?" frågade Violet som höll i två feta godispåsar, 2chipspåsar och en läsk. Själv hållde man i en chipspåse och två läskflaskor.
Jag hjälpte henne bära sen tog vi bussen hem för nu började det ösregna igen. När jag öppnade dörren och la grejerna i hallen. "Kan ni hjälpa till och bära?" sa jag när jag gick in i vardagsrummet. Och där fick jag en chock, där satt inte bara tjejerna utan också tre andra killar och
 btw de var inte fula. "E--hhh, hey" sa jag förvirrat. Först tänkte jag på vilka kläder jag hade på mig för en av killarna var riktigt fin. Men sen kom jag på att jag hde ett par leggigns och en tjocktröja och det var ändå okej. Jag gick fram och hälsade. Killarna hette Derek, Noah och Fabian.
"Selina can you like help me in the kitchen?" frågade jag med en blick som sa whata fuck är det här. Hon ursäktade sig sen gick vi till köket. "Vem är dom här människorna och fan gör de i min kusins hus?" sa jag förvirrat. Jag var inte sur men chockad.
"Ehmm, du vet killen i köpcentret?" sa hon och jag tänkte efter en stund sen nicka jag. "Ahh, han med blåa kepsen är han. Och han undrade om de fick komma över.
Och jag tänkte att vi kunde ha lite kul blablabla".
Sant, jag hade inget emot det och det skulle kunna bli kul. Jag gick in i vardagsrummet där alla satt och snacka. Jag satte mig på golvet
 och lyssna på deras konversation. Jag kollade in den fina killen som jag nu visste hette Noah, han var också tyst. Så jag började prata med
honom om det vanliga grejerna och han var ganska rolig.
Han frågade om sverige
och om hur det var där och så. Jag var inte blyg av mig så jag satt och gjorde miner när jag berätta saker och han bara skratta på.
Efter ett tag så tyckte alla det var dags för film. Violet satte på filmen vi hade hyrt. Det var en film med Angelina Jolie och hon var en hemlig rysk spion typ. Den var bra.
Efter ett tag smög jag ut till balkongen och tog en cigg.
Jag satt där och Noah kom ut. "Hey, why out here?" frågade han och log. "Needed some fresh air" sa jag och visa ciggen. Han nickade och log. Han sa ett skämt och jag börja dö av skratt. "You have a really cute laugh" sa han och kolla på mig. Jag log och kolla på honom. "And you are cute" sa jag och börja gå in. "Are you coming?" sa jag och hållde upp dörren.
Vi smög in igen i vardagsrummet fast nu satte jag mig på en fåtölj och Noah kom och satte sig brevid mig. När filmen var klar gick alla dnra ut till balkongen fast jag orkade inte och det gjorde inte Noah heller så vi satt och prata. Jag märkte att han flörta som fan. När alla kom tillbaka satte vi på en annan film, nu var det en romantisk komedi. När vi hade kommit igenom halva filmen la Noah armen bakom mig. Först var jag lite osäker eftersom det var första gången jag hade träffat honom men sen tänkte jag bara go for it! Så jag lutade mig mot honom. Efter ett tag så pussade han mig på pannan och då kollade jag upp på honom och log. Då passade han på att kyssa mig, först kysste jag inte honom tillbaka eftersom jag blev så chockad men sen kysste jag honom tillbaka. Efter tag börja vi hångla inte sådär strssigt som vi åt varandra bara lugnt. Vi hånglade i ungefär 10min sen andades vi lite och börja hångla igen. Jag slutade och kollade på alla andra som satt och kolla på filmen, dom märkte men orkade inte bry sig utom Selina som jag såg le stort med tummen upp. Jag drog Noah till rummet. Vi satte oss i sängen och bara pratade.
Sen la jag mig ner och det gjorde han också. Så vi låg och bara snacka. Han sa roliga skämt helatiden och jag kissa nästan på mig måste
ha sett ut som en fisk på land eller något.
Efter ett tag blev han seriösare och kom närmare. Den här gången tog jag initiativet och kysste honom. Sen kom blev det över till hångel han blev mer och mer hetsigare och
först tyckte jag att det väl var okej. Men när han tog sin hand under min bh var det stopp. "Sorry, I didn't mean it. Its the first time you meet me I understand" sa han och log.
 Jag nicka och log. Jag kysste honom.
"Should we go to the others?" frågade jag och ställde mig upp.
Han nicka sen gick vi ut. Filmen var slut och de andra satt och prata. Fast Derek och Selina var inte där, oj undra vart de var någonstans. Vi satte oss ner och kom in i deras samtal. Det blev sent och killarna tyckte det var dags att dra. Så de började gå till hallen och sätta på sig skorna.
Jag gick och knacka på där Selina och Derek var - gästrummet. Jag orka inte vänta på svar så jag gick in och där satt dom båda på sängen.
De hade täcket om sig och Derek hade armen runt Selina på något sätt, det såg jätte gulligt ut.
"Derek, the guys are leaving" "Hes sleeping over" sa Selina och log.
 Jag blev lite förvårnad men visa inte det jag försökte flina diskret men det gick inte. "Hållkäften" sa Selina surt. "I didnt say anything" sa jag och stängde dörren.
"Hes sleeping over" sa jag till Fabian och Noah som stod och väntade. De flinade också sen sa de hejdå och gick ut. Noah kom fram och krama mig sen gav han mig en puss på kinden. "Can I get your number?" frågade han. Jag nickade och gav honom numret. De gick och vi andra gick till vardagsrummet. De undrade vad som hade hänt ikväll, jag förklara lite snabbt. Jag var trött så jag gick och la mig. Men jag kunde inte sova, det enda jag hade i mitt huvud var Zayn.
Tjaba tjena haallå! Här är ett kapitel. Det var inte så mycket om killarna men det kommer komma. Hoppas ni gillar det! Btw tack så mycket till de som har kommenterat, det värmer! ps som vanligt lite stavfel här och där men varsågoda!

Kommentarer
Postat av: Ellen

Gillar du att läsa One Direction noveller? Jag har startat en ny, du kanske vill läsa och säga vad du tycker? Kanske göra ett länkbyte? :)

KRAM! - http://everythingaboutonedirection.blogg.se

Postat av: Tanja

Men nej!! Zayn och Roza måste bli tillsammans!!!!

btw: har inte läst hela så vet inte om de har hänt nått men ska läsa det nu! och föresten är du skiit bra på att skriva noveller ! Fortsätt !!

2012-01-31 @ 18:06:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0