Dreaming is Believing - Del 20

Roza's POV
"Can I get your number?" frågade han. Jag nickade och gav honom numret. De gick och vi andra gick till vardagsrummet. De undrade vad som hade hänt ikväll, jag förklara lite snabbt. Jag var trött så jag gick och la mig. Men jag kunde inte sova, det enda jag hade i mitt huvud var Zayn.

Tumblr_li6hp6hqhu1qdbbywo1_500_large Tumblr_ltwwvfl2ye1r2s7r3o1_400_large_large

Violet's POV
Killarna hade precis gått, alla andra sov fast jag kunde inte sova. Satt uppe och tänkte på Niall. Jag var aldrig såhär, föll aldrig för killar men Niall var speciell.
Det konstiga är att jag inte heller har känt han så länge. När Selina alltid hoppar i förhållanden och säger att hon gillar killen efter en vecka,
är jag alltid där och predikar om det dåligt det är om man hoppar in i förhållanden för snabbt och då har jag alltid rätt, hennes förhållanden/ på g med killarna håller inte så länge. Men just nu känns det bra, för Niall är så söt och gullig.
Visst ibland kan han vara lite barnslig men jag gillar det. Vill inte ha en kille som är fullt seriöst och leker vuxen.

Jag kanske orde smsa honom och fråga om han vill gå på en promenad. Men det är så sent nu. Klockan är halv ett. Han kanske sover nu, jag har hört att killarna jobbar as hårt nu. Men sa han inte att de var lediga? Okej, ifall jag smsar vad ska jag säga?
Oooh, det här var är så svårt. Vad ska jag göra?
Men om jag smsar han och han inte känner samma sak, har jag väl inget att förlora på? Han säger nej, sen behöver jag aldrig mer träffa
honom för jag har skämt ut mig. Men jag vill inte förlora honom som en vän.
Men Violet kör nu smsa, det är hans lost annars kom igen. Jag satt och försökte peppa mig själv och tillslut gav jag upp. Det var ingen idé jag inbillade mig kanske att jag gillade honom.

Nästa dag, så bestämde vi att vi skulle åka och bada i ett badhus.
 Vi packade ner allt sen så åkte vi. Selina ringde Derek, Fabian och Noah och de ville följa med,så vi blev många. Det var jätte kul  hela dagen var vi där och hade det skoj. "Cant we play the shark?" fråga Roza som lös upp eftersom hon kom på en sån bra idé.
Alla kolla på henne konstigt. "C'mon. I know you want to play it. Dont play so grown!" sa hon och
stänkte vatten på oss. Då kom Noah och lyfte uppe henne, bärde henne till rutschkanan. "NOAAAAAH, STOP! LET ME DOWN!" skrek Roza hela vägen ner från banan.
När de landa så hoppa hon upp på hans rygg och börja slå honom.
"Hahaha, you hit like a girl" sa Noah och skratta. "Do you want me to hit like a elephant?" sa Roza surt och kom över till oss. Noah skratta och
gick fram till henne och kysste henne på kinden.
Efter några suck och men körde vi hajen. Fast att jag inte ville erkänna det var det as kul. Selina och Derek var inte med, de satt i bubbelpoolen och "myste". Jag kalla det mer som åt varandra.

När vi hade fixat och oss och gått ut från badhuset.
Satte vi oss på en bänk och njöt av solen.
"Can we go and eat?" frågade Fabian som ställde sig upp och börja hoppa.
 "Yeah, im with Fabian" sa jag och tog armkrok med honom och vi börja gå mot tunnelbanan.
 Vi kolla bak och de andra satt fortfarande på bänken.
Fabian visa mig hans vattenflaska och jag fattade direkt.
Vi gick bakom de sen så hällde vi vatten på hela bunten. "OH MY GOD. MY HAIR IM GOING TO KILL YOU" skrek Sabina och börja springa efter oss. De andra fick också flipp och börja springa utom Derek som stod och skratta. Jag och Fabian sprang till tunnelbanestationen, där vi exakt ville ha dom. "Why did you do that? Now im wet. Seriously" gnällde Selina.
 "Yeah yeah, get over it. Its water you are not going to die" sa jag och sucka. Vi bestämde oss vart vi skulle äta och det fick bli oxford street. Det såg så kul ut, att alla fick gå blöta utom jag och Fabian. Vi gick in på kfc och åt. Vi beställde två stora "buckets" med kycklingar. Sen så satt vi där och åt. Jag njöt som fan, jag var helt utsvulten.
När jag satt och prata med Jordan hörde jag folk bakom mig, jag vände mig om och där stod Zayn och han såg inte så glad.

Zayn' POV
"Men beställ ni, så går jag och hittar bord" skrek jag till killarna som nickade. Jag hörde röster jag kände igen, jag vände mig om och där satt tjejgänget med tre andra killar.
Jag skulle precis gå fram och hälsa när jag ser att killen som sitter brevid Roza ger henne en kyss på munnen.
 PÅ MUNNEN. Där stelnade jag bara,
jag stod stilla och bara kolla ner. Jag visste inte vad jag skulle göra, kändes som om hela världen skulle gå under.
 Jag såg att Roza kollade på mig med förvårnade ögon, hon blev tyst och kolla ner. Vet inte om jag inbillade mig men det såg ut som hon flyttade lite ifrån sig från snubben. 
Jag vaknade av när jag kände någon som peta på min axel. "Man, how are you?" frågade Liam. "Nothing, im okey" sa jag och log fejkt. "Dont lie, I saw what happened" sa han och slog mig vänskapligt på ryggen. "You gotta talk to her" fortsatte han.
Jag log. "C'mon lets go and say hey" sa jag och gick fram. Vi hälsade på alla sen snacka vi lite. Sen jag och Liam tillbaka till vårat bord. "Why did it take so long time?" gnällde Niall. Killarna tog ett bord som låg en våning upp så de hade inte sett tjejerna. Vi förklarade och de nicka.
Vi åt sen klädde vi på oss och gick. Jag kollade om de var kvar där nere men de hade redan gått. När vi kom hem gick jag och la mig direkt i sängen.
 Jag mådde så dåligt, hade verkligen sumpat min chans, varför hade jag inte pratat med henne innan? Ja ja, sånt var livet man kan inte få allt man vill ha.

Violet's POV
När vi kom hem hade det redan blivit ganska sent. Derek,Fabian och Noah var här och vi satt i vardagsrummet och körde kortspel. Det var kul hur goda vänner vi hade blivit på dom hära få dagarna.
Men de var sköna och roliga.
Men kan inte säga att jag inte saknar Louis och gänget.
De var också sköna och roliga men mer på något annat sätt.
Idag var det lite konstig stämning när
vi hade träffat Liam och Zayn på kfc, Zayn betedde sig konstig och
 Roza också hon satt bara tyst och peta i sin mat. Jag hade faktiskt önskat att Niall också hade varit där men men vad ska man göra.

Jag skulle precis välja ett kort från Sabina's kort. När jag hörde ett "pling" på mobilen. Jag tog upp den och där stod det Niall
"Hey, you want to meet for a walk?xx" Jag blev chockad men glad så
jag knappade in ett snabbt ja och när och var. Vi skulle träffas på milkshake city om 20min. Så jag ursäktade mig från spelet och sprang och klädde på mig. Jag tog på mig ett par jeans, en hoddie och en mössa. Över det en jeansjacka och ett par nike sneakers.
"Vart ska du?" skrek någon från vardagsrummet. "Ut och träffa Niall" "Okey, be careful" skrek de precis när jag stängde dörren.
Jag satte mig i en taxi eftersom jag inte visste gå vägen dit, måste fan lära mig den tänkte jag för mig själv. När jag kom fram stod Niall redan där utanför.
Jag smög fram eftersom han stod med ansiktet mot andra sidan. "HALLO" skrek jag och skratta. "oh my god, you scared me" sa han och log.
"Yeah that was like the point" sa jag och gav han en kram.
Vi stod och kramades ganska länge. Han luktade så gott och hans kramar var så härliga.
"What should we do?" frågade jag. Han ryckte på axlarna och log.
"I dont know. maybe take a walk?" Jag log och nicka.
Vi började gå mot något håll. Vi bara gick pch prata på. Vi satte oss på en bänk efter ett tag och fortsatte snacka. "Violet?" sa han seriöst efter ett tag.
 Oh shit, tänkte jag och fick panik. Vad tänkte han säga nu.
Säkert att han märkte att jag gillade honom och det var inte bra. "Mhmm" sa jag nervöst och kolla ner på marken. "Okey, I gotta tell you something.
 Promise this is nothing going to ruin our friendship" "Okey, I promise" sajag undrande. "I like you" sa han och titta på mig.
Jag vågade inte kolla upp men jag kände hans blickar.
"I think I like you more than a friend" fortsatte han.
Jag kollade upp och titta han djupt i ögonen och log. "I like you too" Niall andades ut och skrattade.
 "Damn, that was hard. I thought you didn't like me" sa han och log.
Jag skaka på huvudet.
"No no, I like you too. But can we like take it easy you know.." sa jag och kolla frågande på honom.
"No problemo. Just that I can be with you.. Its no problem".
Jag log stort och pussa han på kinden. Sen fortsatte vi snacka på men nu hade vi våra händer ihop flätade.

Okej, nu måste jag fråga er en grej. Vet att detta låter töntigt men gillar ni min novell? Asså helt ärligt för det känns inte som det, vet inte varför med det gör bara inte det. Kan ni snälla rara underbara kommentera vad ni tycker så jag vet. Ni kan hjälåa mig och göra novellen bättre med era åsikter. Iallafall ett kapitel hääär. Inte världens bästa men it woorks! Men jag tror TROR detta blir kapitelet för veckan. För jag har så jäääääävla mycket plugg och massa gymnasium öppet hus jag måste gå på sorry. Men om jag hinner då lovar jag att skriva pööss pösss.

Kommentarer
Postat av: Linn

Jag tycker den är bra! Xx

2012-01-25 @ 06:36:55
Postat av: Hajrija

Jag tycker att den är skit bra:) Men jag tyckte den blev lite mmindre bra när Noah, Derek och Fabian kom in i bilden inget illa ment!:)xx

2012-01-25 @ 14:48:23
URL: http://trefantastiska.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag älskar den!

2012-01-25 @ 17:11:44
Postat av: Anonym

Till Hajrija!

Killarna kommer komma believe me men för att bli lite drama så måste de komma in. Hoppas du förstår och fortsätter läsa :)

Tack tack tjejer det värmer verkligen!

2012-01-25 @ 22:13:56
URL: http://nevergiveuponlove.blogg.se/
Postat av: Lina

Skit bra syrran forsätt som de är ändra inte för att andra säger. Vi gillar den som den e ! <3

2012-01-26 @ 12:31:47
Postat av: Jennifer, inte dansaren i Erics band ;)

Vadå gilla!?!? ÄLSKA!! Jag älskar din novell ;) och kommer alltid göra det! :D<33

kjam! :)

2012-01-29 @ 01:37:53
URL: http://www.jennasliv.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0