Dreaming is Believing - Del 23

Alla var jätte hungriga så vi gick till närmaste resturang och det var en turkisk resturang. När
vi kom in dit satte vi oss och personalen började viska och peka. Killarna var vana så de märkte inte. "Vad fan glor de på? Har de aldrig sett människor?" sa Roza argt, hon hatade när folk glodde på henne. "Mhmm, Roza har du glömt vilka du är med?" frågade Violet. Roza kollade runt. "Juste" sa hon och mumlade. Chefen för resturangen kom fram och börja prata att vi skulle få den bästa servicen och han sa vad som var på menyn. "No, its okey. Just treat us like normal people" sa Harry och log. Chefen insesterade och han var envis.
"Hey, guys!" sa någon bakom mig. Det var Liam och Danielle. Vi kramade om honom och jag skakade hand med Danielle som verkade jätte gullig men väldigt blyg. De satte sig ner och vi beställde mat.

Tumblr_ly3hfx05yy1qambhho1_500_large Tumblr_lowkemkjvz1qc3ouro1_500_large

Sabina's POV
"Men jag stannar hemma, orkar inte gå ut" sa jag. "Är du säker? Kom igen det blir kul. Ska du sitta hemma själv?" sa Roza och kolla på mig. "Ja, det är lugnt. Ni ska ändå shoppa och jag orkar inte. Det är lugnt jag lovar" sa jag och log. Hon skaka på hvudet och gick iväg. Jag orkade verkligen inte gå ut, det var en dag jag bara ville vara hemma och äta.
Tjejerna frågade en gång till om jag verkligen inte ville gå. Jag sa nej sen gick dom.
"Okey, Sabina. Vad ska du göra nu?"
Jag gick och rotade i kylskåpet men där fanns det inte mycket. Jag gjorde nudlar sen satte jag mig framför tv:n. Jag fick ett sms och det var från Harry. "Wanna do something?x" Varför inte? Hade ändå inget att göra.
"Sure, you can come over to my place. The girls are out shopping x"
Han skrev att han skulle komma om ungefär en halvtimma. Så jag börja fixa lite sen duscha jag och klädde på mig. Ett par shorts och en top.

Precis när jag blev klar plingade det på dörren.
Jag öppnade och där stod Harry, helt gullig. Jag gav han en kram och han kom in. "This is the first time, you are here right?" frågade jag. Han nicka och log "Actually kinda wierd, you guys have been at our place like 10 times and slept over.
But we haven't been here." Jag nicka instämande och satte mig ner. Vi snacka lite och bara hade det skönt. "I'm hungrig cant we make food?" fråga han.
"Shore, but our fridge is empty" sa jag och skratta.
"No, we can find something" sa han och gick till köket. Han rotade i kylskåpen tills han hittade köttfärs och pasta. "TANAAAA". Jag började steka köttfärsen och rörde om medans Harry
var bakom mig och hackade grönsaker, så jag såg inte honom. Efter en
stund blev han sådär seriös igen. "Sabina, I like you."
"You know that I like you too" sa jag och skrattade. "No I mean I like you like you" sa han seriöst. Jag var tyst i kanske 1 min och var fortfarande vänd så jag inte såg honom.
"Aren't you gonna say something?" Jag vände mig om och log. Jag gick fram och kysste honom och han besvarade kyssen. "Is that answering your question?" sa jag och log. Han nicka och kysste mig igen. Det här kändes bra. Verkligen bra.

När vi hade kollat klart på filmen, satt vi och bara snacka.
 "Ehmm, Harry. You know this between you and me. I really like you too, and wanna try. But can we like wait and tell the others? You know they gonna come with comments and stuff.
 Its not that im ashamed or something is just that.." "I thought exactly the same thing! We can tell when we are ready" sa han och log stort.
Jag kysste honom sen fortsatte vi bara prata.
 Efter ett tag ringde min telefon, Violet. "Hallå?" "Broo, vi är vid grillen vid huset och undrade om du ville att vi skulle bära med oss något hem?"
"Nej, det är lugnt åt precis, men när kommer ni hem?" "Om kanske 10min" Jag kollade på Harry med en allvarlig blick och han kollade på mig undrade.
"Aha, okej. Hejdå" sa jag snabbt
och klickade. "What?" "They are here in 10min" sa jag. "Shit, gotta go then." Han klädde på sig sina ytterkläder snabbt sen gav han mig en passionerad kyss sen gick han.

Fem minuter efter kom tjejerna in.
 "Hey, vad har du gjort idag då?" frågade Roza och slängde sig på soffan.
"Ingenting, bara chillat"
 De visa vad de hade köpt och det var inte lite saker. Vi satt och prata ett bra tag om allt och ingenting. "Hallå, vi hittade en klubb. Ska vi gå?" frågade Selina.
"JORDEN ANROPAR SELINA!
 Vi är bara 16 och man måste vara 18" sa jag. "Men kom igen, with good looking girls like us.. Please they cant resist" sa hon och gick catwalk.
"Du tror FÖR mycket om dig själv" sa Violet och skaka på huvudet. Vi andra skrattade och Selina stod där och lekte modell. "Please im Naomi Cambell" sa hon och vifta på sitt hår.
"Men kom igen, vi drar. Fan vad kul.
Vi kan säkert fråga om Harry och killarna vill med." sa Jordan och log stort. Alla vände sig om och kolla på henne.
"Är du hjärn? Vill du verkligen vara med första sidan på varje skvaller tidning? Aldrig i mitt liv.." sa Roza och skaka på huvudet. "Hon har rätt, vi kommer bli noticed.
Sen säkert finns det paparazzis överallt" "Im not ready.. Iallafall inte än." sa jag.
Vi bytte samtalsämne och bara pratade. "Men nu drar jag till Derek, tror jag sover över där" sa Selina och gick. "Hejdååååå" skrek vi innan hon stängde dörren.
 "Är det bara jag eller skulle inte detta bli våran tjejresa?
Nu är det bara killar i vägen" sa Roza surt. "Men var det inte det här ni ville?
Träffa killar för sommaren och ha kul?" fråga Jordan. "Jo men inte att vi skulle liksom splittras och alla går sina vägar."
 "Kom igen, skärp dig. Vi har träffat underbara kompisar både Zayn och dom plus Derek och dom som vi säkert kommer ha som kompisar ganska länge. Det har varit askul och sommaren är inte ens slut än. Selina har träffat någon som gör henne lycklig och Violet också vi borde vara glada" sa Jordan och Violet log stort.
"Mhmm.. Sant" sa Roza och log halvt.

 När vi satt och prata märkte jag att Roza hade försvunnit, så jag smög iväg till rummet. Jag gick in och stängde dörren.
"Girl, talk to me. Vad är det?" sa jag och satte mig på sängen. "Ingenting, asså jag vet inte" sa hon och satte sig upp. "Det känns fett wierd, liksom allting på samma gång. Från ingenstans så är vi kompisar med one direction liksom, alla har typ pojkvänner och det bara är för mycket grejer". "Det här handlar om Zayn ellerhur?" fråga jag. Hon skaka på huvudet.
"Det är inte det. Jag tror fan jag känner mig lite ensam. Alla har någon Selina har Derek, Violet har Niall och Jordan har Leo. Helt ärligt vill jag också ha någon att mysa med och snacka. Tro mig jag är glada för tjejerna men... aa."
"Men det betyder ju inte att du inte kan snacka med dom. De är fortfarande här för dig. Plus jag har ingen... Jordan's Leo är i Sverige. Så du kan alltid prata och mysa med mig" sa jag och hoppa på henne.
"Sant.. Jag lovar "den rätta" för mig, har säkert blivit påkörd av ett tåg" sa hon och skratta. "Eller så är bara tåget försenat ellerhur?" sa jag och log. "Kanske..."
"Men det här handlar om Zayn också ellerhur?"
 Hon kolla på mig och sucka. "Asså på något sätt ja.." "Gillar du honom eller vadå?" Hon förklarade vad hon kände. Att hon kände något men hon vet inte vad och
att hon ändå inte kan bli tillsammans med honom.
"Men grejen är också, här sitter jag och analyserar som om att han gillar mig.
 Jag vet ju inte det. Nej iallafall det skulle inte gå..
 Det är säkert något annat jag känner"  "Roza, sluta hålla det för dig själv. Gillar du honom?" Hon tveka sen skaka hon på huvudet. "Jag får väl bara vänta på det där tåget".
Vi satt och prata ett tag till när det plingade på dörren.
 Dom andra orkade inte öppna så jag fick gå. När jag öppna dörren så fick jag en chock av människorna som stod där.
ETT KAPTIEL NUU TANANA!! Den som gissar rätt på vem som plinga på dörren får ett länkbyte annars får ni vänta tills nästa kapitel. Den kommer ut när jag får fler kommentarer.. ^^ Förlåt känner mig taskig men behöver idér brooooos!!

Kommentarer
Postat av: Hajrija

det är säkert fans elr paparatzi :)



SKIT BRA!!! jag väntar fortfarande på att roza och zayn ska bli tsm!!!!

2012-01-30 @ 17:09:41
URL: http://trefantastiska.blogg.se/
Postat av: Tanja

Det är säkert killarna! eller paparatzii!! Men Hoppas de är Zayn och att Roza berättar vad hon tycker om honom och dom blir tsm!! :)))

Du är jätteduktig!

Och jag vet inte om Louis är ihop med någon i novellen men det skulle vara kul om han också skulle bli ihop med någon för han är typ själv medans alla andra har typ pojk/flickvän :D

2012-01-31 @ 18:33:37
Postat av: Hanna

Bra kapitel . Och forsätt som de e gumman <3 !!

2012-01-31 @ 21:14:18
Postat av: ★Jennifer★

det är säkert paparazis o_O eller fans o_O'' eller nån från familjen? O_O VEM/VILKA KAN DET VARA!? Men vilka/vem det än är, blir nästa kapitel nog awsome! :)<3

KJAM!!!!!

2012-02-01 @ 22:33:00
URL: http://www.jennasliv.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0