Dreaming is Believing - Del 26

Vi gick ner utanför porten och snackade lite. Sen blev det lite tyst och Emelie började nynna på
"What makes you beautiful". Sen hörde jag någon annan börja sjunga på den låten..
Den rösten kände jag också igen. Utmärkt var det inte Harry självaste Styles.
Emelie fortsatte sjunga och bara log, hon hade inte hört honom än. Sen plötsligt stod han bakom mig och kramade om mig fast han fortsatte sjunga, han sjöng liskom till mig. Emelie blev tyst och tappa sin cigg.
Hon stirra först på mig sen på honom. Hon öppna sin mun stort och kolla på oss med
stora ögon. Harry gav mig en puss på kinden sen gick han fram till henne. "Hey Im Harry" sa han och log. Emelie kolla fortfarande på mig och sket i hans hand.
"Ehhm, Sabina. Varför kysste Harry Styles dig på kinden?"
"Ehhm, oj.. Har jag glömt och berätta att jag liksom känner honom" sa jag och skratta nervöst medans jag klia mig i bakhuvudet. 
 
0d882d28165211e2957d22000a1f9779_6_large  Tumblr_m9tlvybzbe1r7ftnjo1_500_large
 
 
Sabina's POV
 
"Vänta.. Va?!" sa Emelie chockerande. Hon kolla på mig och Harry fram o tillbaka. "Im so sorry.. Im Emelie" sa Emelie  till Harry när hon kom tillbaka till jorden och de skakade hand. Hon kom fram och låtsas gav mig en kram. "Det här tar vi sen" Jag nicka. "Snälla säg inte till någon" bad jag. Emelie log och sa hejdå till Harry och gick upp. "What was that?" fråga Harry när vi börja gå. "Ehm.. Shes my friend from Sweden. And we guys like forgot to tell her that we know you. Hehe" skrattade jag förvirrat. "Because?" frågade Harry helt seriöst. "Beacuse shes like your biggest fan and we didnt want anyone to know" börjde jag babbla helt snabbt. "Okey, take it easy hun." sa han och tog armen runt mig. "I just dont want you guys to lose friends beacuse of us.."
 
Emelie's POV
 
När jag kom upp så satt alla och körde videospel. Så jag satte mig och bara tänkte. Jag var fortfarande chockad, först att Sabina känner HARRY STYLES och för de andra att hon inte har berättat något. Egentligen skulle jag ha flippat hur framför honom men jag var tvungen att leka helt cool för Sabinas skull. Jag satt och bara stirra på ingenting. "HAAAAALLÅ JORDEN ANROPAR EMELIE?!" skrek Roza och vifta med händerna framför mitt ansikte. Jag blev lite rädd och hoppa upp. "Aha, oj.. Jag hörde inte" sa jag tyst. "Märkte det.. Vart är Sabina?" fråga Roza. "Hon gick ju på sin promenad" "Ge mig konsollen" fortsatte jag och tog den. Jag  körde tre matcher mot Mervin och självklart vann han det är omöjligt att vinna emot honom. "IN YOUR FACE BITCH" skrek han och börja hoppa. Jag orka inte bry mig så gav han bara loser tecknet. Jag var väldigt trött och orkade inte vänta på Sabina så jag sa godnatt till alla och sedan gick jag och sov.
 
Roza's POV
 
Nästa dag så vaknade jag och ingen var hemma utom Violet. Hon satt i köket och lyssnade på musik. "Vart är alla?" frågade jag helt trött. "Killarna gick till någon fotbolls shit ingen idé vad det var, tjejerna gick någonstans. Men alla skulle iallafall komma hem sent på kvällen" Jag nickade bara och satte mig med mitt glas juice. "Då är det väl bara jag och du" sa jag och blinka lite pervigt. "Har längtat.. grrr" sa Violet och börja skratta. "What should we do?" frågade jag när vi hade garvat klart. "Ingenanning, är du på att gå hem till Niall och de?" frågade hon lite nervöst. Jag blev chockad när hon sa det för det var länge sen vi träffade de eller att någon nämnde deras namn. "Va? Njaa.. asså mhmm aaa.." sa jag tyst. "Roza, du behöver inte om du inte vill haha" sa Violet och log. Men jo varför inte? Det är inte som om att jag bara ska sitta med Zayn alla killarna kommer ju vara där. De får mig på bra humör. "Jo självklart. Vet inte ens vad jag håller på med.. Beter mig helt olycklig, haha" sa jag och log ett snett leende. "Jo, jag förstår. Att Zayn såg dig kyssa Noah och du kände dig taskig eller skyldig. Visst?" frågade Violet. Jag nicka och log. "Men skit i mig nu. Hur går det med Niall?" frågade jag och log stort. "Det går jätte bra, Skönt att ingen vet om det heller. Bara vi liksom" "Men är ni tillsammans?" "Nejrå, hahaha. Det har gått några veckor, Vi är inte tillsammans. Men jag gillar honom och hoppas det blir seriösare någon dag" sa Violet. Jag kolla på henne och log. Hon såg så lycklig ut.
 
"Men nu ska jag upp och duscha" sa Violet och hoppa upp. "Violet?" skrek jag och knacka på badrummet. Knacka några gånger till innan hon hörde. "JA?!" "Har du ringt och frågat om vi ens kan gå tid eller att de ens har tid?" "Juste.." sa hon tyst men så jag kunde höra. Jag hörde att hon stängde vattnet och sen öppnades dörren lite. Hon gav mig sen mobil och gick in igen. "Hade glömt bort det helt. Ring Niall och kolla" "Men..." Hann inte säga klart innan hon satte på vattnet. "Va fan" sa jag tyst och sökte på Niall på hennes mobil. De hade gått många signaler och ingen svarade skulle precis lägga på, sanningen var att jag önskade lite att ingen svarade. "Hallo?" "Hey babe" sa Niall och lät helt glad. "Babe to you too but hun its Roza" sa jag och log för mig själv. "Haha upps, thought it was Violet.. But you are my pumpkin" sa han och garva högt för sig själv. Han tyckte att han var helt rolig. "Niall, you are so funny" sa jag ironiskt. "I know, they dont call me Niall the man for nothing" Jag skaka på huvudet och kom till saken. "Mhmm.. Im with Violet and we thought if you guys wanted to hang out today?" "Sorry, but we got some other plans" sa han helt seriöst."Okey then, have fun" Jag skulle precis lägga på när Niall börja garva. Den här mannen..., tänkte jag surt. "What?!" sa jag högt. "Im just kidding haha, you guys can come over" sa Niall. "Okey thanks we will come soon. Bye" sa jag och la på. Jag hoppade in i duschen efter Violet. Eftersom det var en solig och varm dag tog jag på mig ett par högmidjade shorts, en vanlig kort beige tshirt, några smycken och till de skulle jag ha en tunn armé jacka och en mössa. Plattade mitt hår och sminkade mig lite. "Är du klar?" frågade Violet från hallen. Jag kom ut och där stod Violet helt klar. Jag tog på mina kängor och sen gick vi ut. När vi kom fram gick vi direkt till Nialls lägenhet för vi gissade att de var där. Vi knacka och Niall kom och öppnade. "Hey, babe" sa han och kramade Violet. "And pumpkin.." sa han skrattandes och kramade mig. "Hey sugarpie" sa jag och blinka. Vi tog av oss skorna och gick in i lägenheten som var tyst. "Where are the others?" frågade Violet och satte sig. "Ehmm.. Louis and Liam went to meet up Liam grandparents to eat dinner, Harry is out with a friend and Zayn is still slepping" sa han och log. "Nice, so its just us then?" sa jag och log stort. Niall nicka och skratta. Vi satt och prata sen ville Violet baka så hon gick upp och bakade. Violet bakade kladdkaka medans jag och Niall satt på en hemsida där man kunde videochatta med främlingar. Det var fett kul och se folks rekationer när de såg att Niall var framför de.
 
"Smelling good in here.. Whats happenin?" sa någon röst och jag vände mig om, där stod Zayn helt trött i pyjamsbyxor. "Eeeeh, didnt know you guys was in here.. How are you?" sa han och gick fram till Violet och krama henne. Sen gick jag fram till honom och kramade honom. Vet inte varför jag gjorde det men jag gjorde det. Jag la mitt ansikte mot hans hals och luktade på honom. När vi hade kramats klart kollade Zayn konstigt på mig fast han log. Han gick in till hans lägenhet och bytte om. Medans var kakan klar så vi satte på en film och åt kladdkaka med grädde. Det var guddomligt gott. Zayn kom tillbaka han tog en tallrik kaka sen satte sig på golvet med mig. Eftersom det var en skräckfilm, så hållde jag om en kudde. När jag blev skrämd rejält en gång så krama jag om Zayn på något sätt.. Jag märkte inte det själv tills Zayn la armen om  mig också. Vi satt kvar så genom hela filmen och när Niall tände lampan så släppte vi taget om varandra snabbt. Jag log och han log tillbaka. Efter det så satte vi på en annan film och denna gång en komedi. Jag och Zayn satt fortfarande brevid varandra. Jag är person som liksom när jag har lust kan jag sitta och krama om mina killkompisar. Liksom bara sitta och kramas eller lägga mitt huvud på deras knän helt enkelt kramas. Jag ville krama Zayn men vet inte hur han skulle tänka. Men jag sket i det och la mina ben över hans och sen la mitt huvud på hans axel.
 
Zayn's POV
 
Jag var helt inne i filmen när Roza la sina ben över mina och sitt huvud på min axel. Först blev jag lite förvånad men sen la jag min arm runt henne. Hon kollade upp på mig och log. Jag låtsas att jag inte märkte det men jag log för mig själv. Men jag fattar inte.. Varför ger hon mig så mixade signaler? Ibland beter hon sig som om vi bara e vänner och inget mer med det eller så kramas hon och sånt. Jag vet inte man kanske gör så i Sverige men jag blir förvirrad. Men när filmen tog slut, så gick Violet och Roza iväg och beställde mat. "Niall?" frågade jag när vi låg på soffan. "Yeah buddy?" svarade han och kolla på mig. "Okey, I admit it I like Roza.. But I dont know if she likes me. She gives me mixed up signales and I told her I like her but she didnt answer" började jag blabla på. "Wow wow, take it easy" sa Niall och kolla på min mun som gick i 180km/h. "Sorry bro, but help me" "I cant say anymore then that you need to talk with her or like this you will only punish yourself." Jag visste att han hade rätt och jag suckade. Efter någon halvtimma kom tjejerna tillbaka med kinamat. Vi satt och åt medans vi pratade om sommaren och vad vi mer skulle göra. "Ehhm, I almost forgot but I talked to mum and she said that we can stay a little bit longer if we want too beacuse she said that we will have fun more fun here the 3 last weeks of summer than at home beacuse its raining everyday" "Är du seriös?!!" frågade Violet helt glad. "Hoppas jag får fan vad kul.. Men du vet hur mina päron är. De vill alltid spendera de sista veckorna med mig och Isabelle" sa Violet osäkert. "Men aja.. vi tar det sen" sa jag och log. "Yeah so 3 weeks more?" frågade Niall. Jag nicka glatt. "So now its 7weeks left" sa Violet som räknade på sina fingrar. "Everyday will be fun day"  sa jag helt uppselt. Alla satt helt tysta och kolla på mig. "C'mon even not a smile?" sa jag låtsas surt. De börja skaka på huvudet och alla gick upp mot köket. "Okey fine then" sa jag och gick upp.
 
Innan jag hann till köket tog Zayn tag i mig och drog mig till Nialls gästrum. "What are you doing?" frågade jag. "Need to talk" sa han helt tyst fast jag hörde. "Okey" Jag satte mig på sängen och han på stolen på andra sidan rummet. "Roza... Why are you giving me mixed signals?" Hon kollade förvånat på mig. "What are you talking about?" "Yeah its like one day, you hug me and you show like you wanna try and the next day you are like nothing more then friends you know.. friend zone" sa han och log tveksamt. Jag kolla på henne och hon kolla på mig. "Roza, I like you. I really do. And I even told you that the day at the balcony.. But you didnt answer" Hon såg fortfarande chockad ut. "Ehmm.. To be really honest, I need to tell you that I feel something to when I see you or think about you. But I dont know what It is.. I get so frustrerd about that.. Thats why I give mixed signals and im really sorry about that." Så hon känner någonting, tänkte jag. "And yeah I heard you at the balcony but I didnt believe it was true. Beacuse we had only knowed eachother for like 3days and you cant like me on 3days" fortsatte hon.. "And most of all..Why me?" frågade hon. "What do you mean?" frågade jag fundersamt. "Why do YOU Zayn malik like me? Im a girl from Sweden.. That dont even know what to do with her life and you are Zayn Malik.. you can get which girl you like. Hundred of girls would die for you.. Why me?" frågade hon ledsent. "Thats what I like about you. You are spontaneous and takes everyday as it goes and in the beginning you didnt care that I was Zayn Malik.. You started to like me for who I was..... I love your smile and laugh. I like the way you look at something when you think" sa jag lugnt. Hon kolla på mig och gapade. Vi var tysta i några minuter.  "WOW... Zayn I dont know what to say.. This is new for me. I have never had a guy like me like this im a girl that always been in the bakground when it comes to this." "I know you told me.. But I really like you. You dont need to like me but I just wanted to tell you.. You cant have everything in this world right?" Roza kollade på med tårar i ögonen.. "Im so sorry" sa hon ledsent.  Hon sprang därifrån ut genom dörren. "Roza wait!" skrek jag och gick efter. Jag sprang efter. "Wait, whats happening?" frågade Violet oroligt och ställde sig upp. "I dont know.. I just.. oh my god" sa jag och tog händerna för ansiktet.
 
Violet's POV
 
"Wait, I'll go to her" sa jag och gick till toaletten. "Roza, kan du öppna? Det är jag." sa jag och knacka på dörren. Dörren öppnades efter 10 sek. "Vad har hänt?" frågade jag och krama om henne. "Violet, du fattar inte.. Han berätta att han gillade mig och varför. Violet.. Han är så gullig." "Och vad fan är problemet?" frågade jag förvånad. "Men jag är inte van med.. sånt. Du vet själv, jag är inte en tjej killar gillar på de sättet. Visst jag har haft några haff men inte så." "Men någon gång är väl alltid den första.. Ja, det är för att du inte har hittat den rätta killen. Du är värd så mycket Roza, du fattar inte." Hon kramade om mig. "Men varför gråter du helt ärligt?" frågade jag. "För att jag gillar honom.." Jag nicka.. "Hallå?! Jag gillade honom sa jag ju" "Haha, jag hörde och jag är inte förvånad. Alla vi tjejer visste det. Vi märkte det på dig." " Va? Vadå märkte?" sa hon och gapa. "Vi är inte dumma. Jag tror att vi visste att du gillade honom innan du själv visste det." sa jag och log. Roza log. "Men iallafall jag gillar honom och jag vet att det aldrig kommer kunna funka.. Det är därför jag är ledsen." "Vänta va? Vadå inte kommer funka.. Ohh, för att han är känd? Roza ge honom en chans. Zayn verkar som en underbar snubbe. Verkligen, jätte gullig." "Men du fattar inte.. Han är känd, man kommer aldrig kunna ha ett privatliv. Alla kommer få veta varje gång vi kysser varandra eller kramas." "För det första så tror jag att jag fattar jag har ju Niall.. Jag tänker ej övertala dig men tänk på att om man verkligen gillar någon så kan man faktiskt offra något. Så tänk på det.. Om du verkligen gillar honom.. Ska inte allt det dära vara ett problem för du ska kunna ha killen du gillar. Roza du är stark du klarar det och vad du än väljer så kommer jag stötta dig..." sa jag helt djup. "Tack, Violet. Du är verkligen bäst" sa hon och torka tårarna. "Nu kommer han tro att jag är värsta "cry baby" igen, gråter ju varje gång vi pratar om seriösa saker. Han hatar säkert mig för att jag leker ball" sa hon och skratta. "Äsch, förstår om du inte vill träffa han just nu.. Gå och ta dina saker i hallen sen vänta på mig där ute ska bara snacka med Niall" sa jag och pussa henne på pannan. Jag gick ut till vardagsrummet. Där satt Zayn och Niall helt seriösa. "She doesnt want to see me ever agian, right? She hates me.." sa Zayn och sucka. "No no, why would she hate you?" frågade jag och klappa han på axeln. "Because I knew that she didnt like me.. And I gave her gulit so she would feel bad. Im so sorry" sa han och kolla på mig. "No Zayn dont be.. She thinks that you hate her. You know what.. Its just that she needs to think and shes tired. So we are going to go" sa jag och krama honom. Han nicka och förstod. "Bye, sweetheart" sa Niall och gav mig en snabb kyss.
 
Roza's POV
 
Fyfan, vilken idiot jag är, tänkte jag när jag låg på sängen och lyssnade på musik. Han sitter där och berättar allt han känner till mig.. Så leker jag helt ball. Men det var verkligen inte menningen. Jag gillar också honom. Men allt är så sjuk. Zayn MALIK gillar mig. Roza en brud från Sverige liksom. Jag måste verkligen för Zayn att jag är ledsen. "Need to talk with you.. Can we meet up?" smsade jag. Efter 1min fick jag svar tillbaka. "Sure, need to talk with you too". Vi bestämde oss att vi skulle ta en promenad om 30min. Jag satte på mig mjukisbyxor, tjocktröja, min skinnjacka och ett par air force. Hade inte ens lusten att fixa mig, tvättade ansiktet och satte upp håret i en hästsvans.
Jag kom fram först så stod och väntade på honom. Lyssnade på en av mina favoritlåtar "Tracy Chapman - Fast Car" när någon knacka på min axel. Det var Zayn, vi hälsade och började gå. Vi var helt tysta i ungefär 10min.
"Im so sorry" sa jag och stanna. "You shoudln't be sorry. Its not your fault that you dont like the way I like you." sa han och log snett. Jag kom närmare. "I came here to see if you were okey" fortsatte han. "Yeah Im okey.. But I feel so stupid" "Roza.. I know that my friends and your friends are friends.. But I dont know if we will ever gonna be friends like we were in the begnning." Jag blev chockad. "Zayn, what do you mean?" "I mean that I dont know if I will be able to see you everytime the whole crew is hanging out or see you kiss another guy.. I dont know if WE can be friends" sa han och peka på oss. Jag blev chockad och bara stod still. "Im so sorry.. But I cant. " sa han när jag börja få tårar i ögon, jag hållde i mig för att inte gråta. Jag stod helt tyst. "I understand" sa jag efter ett stund av tystnad. " Can I do something? I have been wanting to do since the day I saw you?" sa han och kom närmare. Jag fattade inte men nickade. Han kom närmare mitt ansikte. Han kysste mig, jag hann inte ens reagera innan den var slut. "Bye, Roza" sa han efter han hade kollat på mig. Efter ett tag gick han. Jag stod bara och kollade på han när han gick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0