Dreaming is Believing - Del 28

Jag tog mina saker och gick. Jag sprang ut från dörren och grät. När jag gick ner en trappa såg jag Liam. "What? Sabina?" sa han och stanna upp. Jag bara ignorera honom och sprang därifrån. Jag hörde att Liam sprang bakom mig. Efter ett tag orka jag inte springa mer så jag bara satte mig ner på marken och grät. "Sabina," sa han och kramde om mig. Jag bara grät och grät.. Liam frågade ingenting han bara höll om mig.

 
Tumblr_mcb7mxcx7y1qjuevro1_500_large               Img_8616_large
 
 
 
Violet's POV
 
Roza fyllde 16 om en vecka och vi hade ingen anning om vad vi ska göra. Fest kunde vi inte ha för så mycket folk kände vi inte här, vi kunde gå ut och äta middag bara vi hemma eller så kunde vi bowla. Men det var tråkiga saker och jag vet inte om Roza vill fira sin födelsedag med bara oss eller med de andra vi har lärt känna i London.
 
"Mervan vadfan ska vi göra?" frågade jag han. "Jag har ingen anning, allt vi har kommit på är tråkigt'' ag sucka och luta mig tillbaka i soffan när mobilen ringde. Det stod Niall på skärmen. "Waaaasup?" sa han. "Not much, sitting here with Mervan and Jordan and trying to figure out what to do on Roza's birthday."  "Im awesome to figure out birthday things, I can help you if you want" "Yes, that would be awesome. "We gotta do something big, beacuse its her 16th birthday and she deserves it.. So come over to my place after dinner time and we can start to plan something" "Thank you babe, you are the best" "No problemo, hunny. I will call you later" "Var det Niall? Vad sa han?" frågade Jordan. "Han ska hjälpa oss med att fixa något til Rozas födelsedag" sa jag ivrigt. "Wow, bästa. Men vad sa de andra då? Verkar som om det bara är vi som arrangerar oss i detta" sa Mervan surt. "Nej då, det är bättre att det bara är vi som planerar annars kommer Roza märka något. De andra sa att vi skulle informera allting annat vi har bestämt bara" sa jag och log.
 
Sabina's POV
 
"Sabina, I dont think Harry meant anything bad.. Its just that Harry is used to all his girls.. you know" Jag förstod vad han menade men det var inte det. "Its not that, its just that.. He thought of me like one of "those girls".. And that hurts. Beacuse Im not. Im not just gonna spread my legs then go.. Sorry, but Im worth more then that" Min mobil plingade till och det var ett sms från Harry. Han hade redan skickat 23st och jag orkade inte läsa dom. Jag sket i dom och kollade på Liam. "Yes you are worth more then that.. Harry has never had anything serious.. Hes afraid of commitment. I just dont think he knows that he has a wondeful girl infront of him.." Jag sa ingenting. "Im seriously surprised that you and Harry.. I thought you hated him" sa han och skratta lite. "I did, but aaah its a long story" "We have plenty of time" Jag kolla på han och log. Sen berättade jag historien och hur jag börja gilla honom. "Please, dont tell anyone.. The fling is over but dont do it please" sa jag. "Of course I wont tell anyone, if you tell me not to" sa Liam och krama mig, "Its going to be okey, talk with him" "Not now, I need to think" sa jag och log. "I understand, let me drive you home" sa han och log stort. Vi gick in i bilen och pumpade musik och sjöng hela vägen hem. När jag gick av bilen och sa hejdå. Gick jag till spegeln i porten och torkade tårarna lite. Jag tänkte, fan vad tur att tjejerna inte visste om mig och Harry och om de fick veta vad han hade gjort nu, hade Harry inte varit kvar på denna jord.
 
 
Violet's POV
Niall ringde och sa att han hade samlat killarna och att vi kunde komma över dit. Så jag, Jordan och Mervan gick över dit. Jag knackade på dörren och Louis öppnade. "Long time no see" sa han och gav mig en bamse kram. Jag gick in i lägenheten och killarna satt på soffan och snackade. "Hey, V" skrek killarna. "Hey, guys" sa jag och gick och satte mig brevid Niall. Jordan hälsade på killarna. Sen kom Mervan in och hälsade helt fint utan att lägga några kommentarer. Jag tänkte för mig själv, vilket smörpaket han är. Smörar säkert för att få kontakter, skulle snacka med honom sen så för just nu orkade inte jag bry mig.
 
"Whats up? What do you guys think we should do?" sa Jordan när alla satte sig ner. Killarna kollade på varandra och log. "PAAAARTEEEY" sa de samtidigt. "Yeah, of course with 10 people, woho" sa Jordan ironiskt och tog upp händerna i taket. "I actually, think its a good idea" sa Mervan. "It can be really fun"  "Yeah, and no not 10 people. Its you guys and us, Danielle, Andy, and we can bring some other people if you want" sa Louis. "But would that not be awkward? Bring people to a birthday party and they dont even know who she is? " sa jag fundersamt. "No, c'mon! It will be fun, and I dont think Roza would mind.. She likes to have fun and to get to know new people" sa Mervan. "Okey, fine. Im in" sa Jordan. Alla kollade på mig. "Me too" sa jag och log. Alla började snacka i mun på varandra. "Waaaaaaait!" skrek jag. Alla blev tysta. "Where are we having the party?" frågade jag. "Haha, honey. In one of ours apartment daah" sa Niall. "Wow wow, what if anything breaks or something happens. Its going to be our fault.." sa Jordan. "No, why would it? Roza is our friend to, I think we can sacrifice one or two vases" sa Liam och log. "Are you guys sure?" frågade jag osäkert. "100%" sa Zayn. "Its our idea" sa Harry som hade suttit helt tyst och faktiskt såg lite deppig ut. "Okey, then lets go" sa jag. Killarna började skriva på någon gästlista. "Dont forget, Derek, Noah and Fabian" sa jag och ångrade mig det direkt. Zayn kollade på och nickade sakta. "Tror du verkligen, att det är en bra idé?" sa Jordan till mig. "Nej, det tror jag verkligen inte, oh my god. Roza har inte ens pratat med Noah" sa jag och suckade. "Aja.. sa Jordan"
 
"Surprise party, right?" frågade Louis. Vi nickade. "So how are we going to get her here without you guys..." frågade Niall. "I have had this idea since before I even knew about this party but I wanted to take her out for dinner, so cant I do that and then bring her here?" frågade Zayn tyst. Killarna busvisslade.. "Naaaw" sa Jordan. "Kan du tänka dig Roza ute, middag, klänning, med en kille, inte killkompis, KILLE?" frågade jag. "Nej, därför är det gulligt" sa Jordan. "Of course, you can" sa Jordan innan någonannan hann säga något. Jordan, är helt såld på romantik och är en romantiker därför är hon svag för sånt. Roza var enkel person när det gällde fest, det behövdes bara, skönt folk, dricka, skön musik och en bra lokal sen var det klart. Så vi blev klara ganska snabbt. Men eftersom det var hennes födelsedag hade vi beställt en tårta också och skulle köpa dekartioner. Vi var nästan klara, när vi inte orkade sitta stilla längre så vi gick ut på en sväng.
 
Roza's POV
 
Jag satt hemma och gjorde ingenting, alla andra var ute utom Sabina som sov. Det var 3 dagar sen jag och Zayn träffades senast och vi hade bara smsat lite och pratat i lur, så jag hörde av mig. Jag skrev till honom. "Wanna come over? I have nothing to do" "Sure, will be there in 20min" Jag hade redan duschat så bytte om till jeans och satte på mig en topp. Precis när jag hade lagt mitt hår i en bulle, plingade det på dörren. Det var Zayn. "Hey" sa jag och kramade honom. Vi gick in i vardagsrummet och satte oss på soffan. Vi började snacka om allt mellan himmel och jord. Han var så enkel att prata med. "Roza, isn't your birthday next week?" frågade försiktigt. Oj, jag hade själv glömt att jag fyllde år nästa vecka. "Yes, it is.. I hade forgotten it was my birthday completley.." Han skratta och log. "Good, that one of us are smart" sa han. Jag skrattade ironiskt och kolla på honom. "I wanted to ask you if I could take you out for dinner on your birthday?" frågade han. "How sweeeet, ohh Zayn" sa jag. "Fancy? I dont do fancy" sa jag efter ett tag. "I dont care, if you were a bin, you will look beautiful anyways" sa han. Jag kollade på han och log. "So will you go with me?" "Of course I will, ohh you are so cute" sa jag och kramade honom. Efter det satte vi på en film men vi kollade knappast på den, vi pratade mest. Jag hade mitt huvud i hans knä och vi pratade på. Han skulle böja sig åt sidan och ta ett glas vatten när jag gick upp och gav han en puss på halsen. Sen la jag mig ner igen och låtsades som ingenting. Han log och fortsatte prata. Jag bytte ställning  och satte mig vanligt på soffan med benen över hans knän.
 
Vi pratade om våra familjer, vänner, minnen och allting. Han verkade ha sköna vänner där i Bradford, Han blev lite depp, när vi började prata om vännerna och familjen som han saknade jätte mycket. "Why dont you go and visit them now when you are free?" frågade jag honom. Han kollade på mig och log snett. Jag fattade inte först sen förstod jag. "Nooooo, Zayn. So you stayed here for me? No no, its your family and friends. Go to them they are important" sa jag irreterad. "But I really wanted you to give me a chance, I couldn't leave and then come back.. You would forget me and hook up with Noah" sa han lite surt. Jag började skratta. "I would never forget you and someone is jealous" sa jag och gick närmare. Han satt surt.. Jag gav honom en puss på kinden, han regerade inte, en på halsen, han regerade inte heller. Så jag drog han mot mig medans jag la mig ner så han låg ovanför mig. "Noah is nothing, hes just a friend" Han kysste mig och jag kysste honom ivrigt. Det gick över till hångel och jag drog honom bara närmare mig. Sen satte jag mig upp försiktigt och satte mig på hans knä och kysste honom på halsen. "I.. will...miss..your..kisses" sa jag mellan kyssarna. "Why?" frågade han medans han blundade. "Beacuse, you are going to Bradford. End of story" sa jag och slutade kyssa honom. Han kollade på mig och log stort. "You are truly the best" sa han och drog mig till honom och la mig ner.
 
Sabina's POV
 
Jag hade gått och lagt mig eftersom jag var så trött och vaknade på kvällen. Jag gick in till köket och gjorde något äta. Skulle precis in i vardagsrummet när jag ser Roza och Zayn kyssas.. Och där ville man inte störa..  Roza hade tur som hade hittat en kille som var söt, gullig och hade respekt. Alltid jag som får det värsta tänkte, jag. Jag satte mig på datan istället när jag fick ett sms av Liam. Han frågade hur jag måddde? Och om jag hade pratat med Harry.. Vi smsade ett tag och jag orkade inte sitta hemma så jag frågade Liam om han ville gå på promenad.
 
Roza's POV
 
Dagen efter så åkte jag hem till  Harry för att säga hejdå till Zayn som var där. Jag ville verkligen följa med till flygplatsen men kan tänka mig hur mycket folk det är där och paparazzin. Så detta får duga tills vidare. Han sa hejdå till grabbarna och sen kom han till mig. "I will miss you and your ugly face" sa han och kramade mig. "I will miss you too, retard" sa jag och kramade han hårt. "I will be back in one week and we are going on that dinner for your birthday.. Promise" viskade han i mitt öra. Jag kysste honom snabbt sen var han tvungen att hinna till flygplatsen.
 
Danielle var hemma hos Liam, så jag Selina, Jordan tänkte gå och kolla om hon ville hitta på något medans vi ändå var här. Vi gick och plingade på Liam. "Waasssup gurls?" "Nothing, we wanted to steal your girlfriend, if thats okey" frågade Selina. "Haha, sure.." Danielle kom ut. "Hey, how are you?" sa Danielle och gav oss alla en varsin kram. "We are good, we were going to Oxford you know take a bite and mayybe shop a little bit.. We wondered if you wanted to come along?" frågade jag. "Yeah, of course. Wait im just going to take my jacket" sa hon. "Bye honey" sa Danielle och gav Liam en kyss. "Babe, these girls are crazy, so watch out" sa han och skratta. "Very funny Liam" sa Jordan och skrattade ironiskt.
 
Vi tog en taxi till oxford sen så gick vi runt och shoppade lite. Sen satte vi oss och åt mat på Nandos. Vi lärde känna Danielle och hon var jätte gullig. Vi hade det jätte kul tillsammans. Men när vi kom hem var jag jätte trött så jag gick och decka direkt.
 

Ettt till kapitel!! Inte världens intressantaste men gjorde de till "Sabina"... Har redan ider till nästa sooo stay tuned.. ps förlåt för slarvfelen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0