Dreaming is Believing - Del 30

Jag gick in Harrys twitter och där hade han skrivit: Hey guys.. Those girls didnt kidnapped me.. They are my friends and they are wonderful girls so please stop write hate tweets" Men gud vad gullig han är, jag ville svara tillbaka men då skulle fansen veta att de var jag. Så jag skrev på sms istället. 
Skulle precis gå in i duschen när jag fick ett sms.
"Im so sorry, Roza. But I cant make it to your birthday......" Från Zayn.
 
Tumblr_lzaztfphap1r6fh8lo1_500_large             Tumblr_md3cegtlc51qfaek7o1_500_large
 
 
Roza's POV
 
"Im so sorry, Roza. But I cant make it to your birthday. Its a little storm up here so trains or flights are not going. Im so sorry but I will try to come as fast as I can" skrev han. "Omg Zayn are you okey? No problem, I just want you to come safe" Jag brydde mig faktiskt inte så mycket om själva min födelsedag, bara att han kom hem okej. Men det skulle faktiskt ha varit lite kul att klä upp sig men men. "Im okey, Its not a big thing. Its just a little storm. I will come soon. I know I had promsed you but Im so so sorry" "Zayn, its okey. Its not you fault seriously. Just come safe and that will make me happy" Jag kände för att ringa upp han igen så vi snackade lite och man hörde på hans röst att han verkligen ångrade sig och kände sig taskig för att han inte hann komma. Jag lyckades övertala honom att det var okej.
 
Jag hoppade in i duschen sen så satte jag på mig en mörkblå tisha och ett par höga, ljusa, slitna jeans shorts.
Jag hade inget att göra så satte mig på soffa och kollade på Disney Channel. Det är den bästa kanalen fast den har blivit sämre genom tiderna men jag kommer alltid vara ett DC fan. Jag satt och kolla på "That's so Raven" när Jordan kom in och satte sig. Vi satt tysta ett tag och kollade bara på programmet. "Kan vi inte tjejer hitta på något idag? Det kändes som om det var jätte länge sen vi var alla tillsammans" frågade jag och vände mig om till Jordan. "Ja, verkligen. Det borde vi. Men Selina sov borta hos Derek igår natt, vet inte när hon kommer tillbaka. Men vi ringer henne och frågar" sa Jordan och tog upp sin mobil.
 
Vi bestämde allihopa att mötas vid Oxford. Jag, Jordan, Sabina och Emelie åkte tillsammans. Sen skulle vi möta upp Violet och Selina där. Ute var det varmt, solen sken och det var mycket folk på gatorna. När vi kom fram till Oxford var tjejerna redan där. Vi gick och satte oss på Starbucks uteservering och bara pratade. "Roza, din födelsedag om 3dagar. Vad vill du göra?" frågade Emelie. 'Jadu, ingenanning. Det spelar ingen rolll bara att ja får vara med tjejerna" sa jag och log. Vi började prata om hur sommaren vart och hur mycket tur vi har som får träffa så snälla människor. Lite längre vid en annan soffa satt det fyra killar, som kollade på oss. "Boy alert klockan 3" sa jag och nicka diskret dit. "De ser ju fan, bra ut" sa Emelie och checkade in de lite. Jag var på lite hype humör, då brukade jag göra vad som helst. Så jag vinkade dit och log. De vinka tillbaks sen kom en av de fram. Han hade mörkt hår och blåaste ögonen, jag någonsin hade sett. "Hey, ladies" sa han och log. Vi tjejer nickade bara och drunknade i hans ögon. Han skrattade ännu mer och jag vaknade ur hans trans. "Ohh, im sorry. Hey Im Roza" sa jag och skaka hans hand. Han hette Dimitri. Emelie satt fortfarande och stirra, jag puta på henne med axeln. "Hey Im Emelie" sa hon generande. Han frågade om det var okej att de satt ner med oss. Vi tyckte att det var okej, så han vinkade hit sina kompisar som hette Alex, Joe och Ryan. Vi snackade ett tag och vi fick veta att de var från USA och de var i London för att plugga. Men efter ett ett tag var vi tvungna att gå, vi sa hejdå och gick.
 
"Var det bara jag eller var de skumma?" frågade Sabina. "Ja, jag märkte också det. Men varför fattade jag inte.." sa Violet. "Som om de var efter något" sa jag och tänkte efter. "Aja, men kul att de var sociala iallafall" Det var därför jag älskade London folk var sociala och snälla. I Sverige skulle ingen komma fram och vara trevlig. Vi tänkte inte mer på det sen så gick vi runt i affärer och hade en rolig dag.
 
När vi var påväg mot tunnelbanan så gick vi förbi ett par tjejer som stirrade på oss. "Bitches" sa någon av de när vi gick förbi. Jag tror att jag var den enda som hörde, för tjejerna fortsatte att gå. "Excuse me?" sa jag och stanna upp. "I said bitches" sa en av tjejerna som såg ut att vara typ 12. Då hörde tjejerna och kom tillbaka. "And who are you? To call me a bitch" frågade jag och gick närmare. "You two kidnapped Harry" sa en av de som såg ännu mindre ut och pekade på mig och Violet. "Kidnapped Harry?" frågade Violet. "Yeah, dont ever touch my man I again. Sluts" sa en annan tjej som verkade vara i våran ålder. Där spräckte Jordan. Hon skulle precis slå till henne när jag stoppa henne. "Jordan, its not worth it believe me" sa jag och tog henne hennes arm. "Just leave them alone. Girls, you need to find respect. And that we kidnapped Harry Styles? I dont think so" sa Selina. Vi gick iväg och tjejerna ropade något tillbaka men jag hörde inte.
"Okej, nu har människor fått veta att vi känner killarna och de tror att vi kidnappade de. C'mon" sa Violet. "Jaja, ni är det ute iallafall" sa Sabina surt. "Gud vad kaxiga, småbarn är. Herregud, det trodde inte jag. Vi får inte bråka med de för då blir det dålig rykte för killarna" sa Selina. "Det är den, för jag vet inte om jag kommer kunna hålla mig" sa jag.
 
Violet's POV
 
Dagen innan Roza's dag gick jag, Jordan och Mervan över till Louis & Harry's lägenhet med dekrationer till Roza's fest. Vi hade köpt ballonger och massa annat onödiga saker, men som var roligt att ha. "Hey, guys" sa Louis och Niall som hållde på att flytta på saker. Jag gick in i köket och lämnade allting och i köket fanns det massa med dricka. Massa öl, cider och vodka flaskor. Liam kom in och garvade åt min min. "Haha, its go hard or go home, right?" sa han. "Yeah, and you guys really go hard" sa jag. "Im going to do some drinks too tomorrow.. You know I wanted to be a bartender before. So my drinks are wonderful" sa han och blinka. "Thats awesome just to bad, that Zayn couldnt be there" sa jag ledsent. "Yeah, thats bad. We will have to party for him" sa han och skratta.
 
Sen började vi blåsa upp ballonger och fixa till lägenheten. Vi blev uttråkade och vi började jaga varandra med ballongerna. Jag som är så rädd för ballonger som spräcks ville nästan gråta när Louis jagade mig med en ballong och nål. "Stop please" skrek jag medans jag sprang. "NEEEEVVVEER" sa han och jagade mig. Vi sprang runt lägenhetn i hundra varv kändes det som sen försvann Louis. Jag smög till vardagsrummet och kollade om han var där men det var han inte. Men när jag vände mig om stod han en meter ifrån mig med ballongen. Jag tänkte vända mig om och börja springa men där stod Niall och stoppade vägen. Louis spräckte ballongen och jag skrek. Jag hoppade på honom och började slå honom. Han bara skrattade.
När alla blev lugna igen så, fixade vi lite till sen så satte vi oss och åt mat. "She better love this party" sa Mervan och kollade runt i lägenheten som så jätte bra ut. Vi hade flyttat på den stora soffan så den låg mot väggen, i ett hörn hade vi lagt till en fet stereo och killarna hade som en bar i ett annat hörn som vi skulle ställa fram drickan. Sen lite överallt hängde det ballonger som det stod "HAPPY FUCKING BIRTHDAY" på och innanför dörren hade vi en stor skylt där det stod "Sweet 16" "She better, so much time we have put on this" sa Liam och skratta. "By the way, its going to be changed plans. We girls gotta take Roza out and then we will come. Beacuse Zayn its not here" sa Jordan. Sen började vi planera lite hur vi skulle göra.
 
 
Jordan's POV 
När jag vaknade nästa dag, så väckte jag alla andra tyst utom Roza. Vi började fixa frukosten och duka sen när vi blev klara gick jag, tjejerna, Mervan, Leo och sjöng för henne. "Haha, tack så mycket!" sa Roza och klappade händerna. Sen gav vi henne frukost på sängen. "Förlåt, bröder. Vill ej vara otacksam men äter hellre med er" sa Roza och ställde mig upp. "Vi tänkte väl att du skulle säga så" sa Leo och skratta. När hon kom in i köket hade vi redan dukat med massa mat. "Jaaaaa, Leo dina pannkakor" sa Roza och skratta. På bordet låg också Violet's jordgubbspaj som var gudomlig. "Ni är bäst, tack" sa hon och slängde iväg slängkyssar till alla. Vi satte oss åt och hade en rolig frukost. Klockan var halv tre på dagen, så den var ganska sen men vi tog det lugnt ändå. Vi satt och prata fast att alla var klara. Roza började ta undan sakerna. "Men nej, its your birthday vafan, skärp dig vi fixar det" sa Sabina. "Okey, låt mig bara ta undan det här" sa hon och la in lite grejer i kylskåpet. Roza gick in i rummet. Då började vi planera lite tyst. "Kolla jag tar med henne på en fika, så fixar ni resten, ok?" sa Sabina. När de gick ut, så tog vi med oss alla våra kläder och sånt sen så åkte vi till Liam och de. Vi skulle fixa det sista som fanns att fixa. När vi var påväg upp för trappan stannade Emelie. "Nu får jag träffa One Direction face to face, oh my god" sa hon och började andas sakta. "Ta det lugnt, börja bara inte hypea, de är snälla och var inte för på bara" sa Selina och log. När vi kom in hälsade killarna glatt som vanligt. Harry gick fram och krama Emelie som hon nu redan hade träffat. "Hey, Im Louis" sa Louis och la fram sin hand. Emelie tog handen och skakade den men sa ingenting. Det såg helt idiotiskt ut och jag var tvungen att rädda henne. "This is Emelie" Sa jag och log. Emelie nickade bara. Hon hälsade på alla killarna men var fortfarande helt paff.  Killarna skrattade och kramade henne. "Emelie, its nothing big. We are just some regular guys, c'mon lossen up" sa Liam och krama henne. När Emelie kom tillbaka till jorden, började vi fixa till stället och jag och Louis åkte och hämtade tårtan. Den var jätte stor. Det stod: Happy Sweet 16, Roza!
 
 
Roza's POV
 
När jag var klar gick jag och kolla min mobil. Hade fått sms från moster, syrran, kusinerna, mamma, pappa, killarna och vännerna från Sverige som också skrev att de saknade mig. När jag läste Zayns så blev jag lite ledsen att han inte var här, men önskade att han kom imorgon eller överimorgon.
 
Jag gick in duschen och efter satte jag på mig ett par ljusa/slitna boyfriend jeans och en mörkblå topp med en blå tiger på. "Var klar vid 8, vi ska gå och äta middag då. Va elegant/fin" sa Violet och blinka med ögat. Jag log stort och gav tummen upp. När jag var klar, frågade Sabina mig om jag ville gå ut och ta en fika. Vi åkte till en nära Starburks. Vi beställde en varsin frappuccino och satte sig ner. Vi snackade lite och jag berätta om den dagen vi hittade Harry helt vilse och jagad i City. "Berättade han varför han var så ledsen och sur då?" frågade Sabina. Jag nicka. "Ja, för någon tjej, han hade försökt tvinga sig på att lega med" sa jag. Sabina kolla ner i marken. "Det är så synd, jag trodde att Harry att mer respekt än så.. Men man märkte på honom att han ångrade sig verkligen" "Gjorde man?" frågade Sabina och kollade upp snabbt. Jag kollade konstigt på henne. "Ja, han sa att han verkligen gillade henne och att hon är den första tjejen han har riktigt känslor för" sa jag. "Sa han det?" frågade Sabina och log lite. Jag kollade ännu konstigare på henne och nickade sakta.  "Men vad skulle du ha gjort om en kille hade gjort så mot dig?" frågade Sabina. "Ja du, han var ju inte aggresiv och han menade inget illa men jag vet inte. Nu säger jag att jag skulle förlåta honom men det är ju bara för att jag känner Harry och han är ju en bra kille, dudå?" "Jag vet faktiskt inte.." sa hon deppigt.  
Vi fortsatte prata lite sen blev klockan 6 så vi var tvunga att gå eftersom vi skulle hinna fixa oss.
 
När vi kom in, så var ingen hemma. "Konstigt, vi skulle ju vara klara 8" sa jag. "Men aja, de kanske är någonstans och gör lite ärenden. Men börja fixa dig du" sa Sabina. Hon hade väl rätt, jag hoppade in i duschen, rakade benen, fixade ansiktsrengöring för att fräscha upp mig lite. När jag blev klar med det, så gick jag in i rummet och försökte komma på vad jag skulle ha på mig. Jag hade inte så många eleganta klänningar, mest sommarklänningar. Men jag hade tagit med mig en fin klänning. Den var aprikosfärgad utan ärmar och kortare därfram än vad den var där bak. Så jag valde att ha på mig den. Först så fixade jag håret, jag bestämde mig att ha utsläppt och jag hade inte oftast utsläppt eftersom jag hade lite afro hår men men. Så jag plattade håret sen gjorde jag lockar på topparna. Efter det sminkade jag mig, hade bara eyeliner, masacara och lite ögonskugga eftersom det oftast framhävde mina ögon. När jag var klar, så tog jag på mig min klänning. "SAAABINA?" skrek jag eftersom jag behövde hjälp med blixtlåset. "Ja" sa hon och kom in. "Behöver hjälp" sa jag och peka på klänningen. "Wow, vad fin du är" sa hon när jag vände mig om. "Tack så mycket" sa jag och log. "Vänta, varför är inte du fixad?" frågade jag. "Ehh, tror att jag stannar hemma. Mår ganska dåligt" "Nej, kom igen det är min födelsedag!" sa jag och stappa med foten. "Jag vet, förlåt men mår jätte dåligt" sa hon hållde sig för magen. "Okej, då stannar jag med dig då" sa jag. "Men, skärp dig nej! Du ska gå okej? Vi möts efter bara och gör något" sa hon och log. "Är du säker?" frågade jag. Hon nicka och kramade mig. "You girl are on fireeee" sa hon och knäppte med fingrarna. Jag skrattade och gjorde en catwalk. Efter en minut plingade mobilen till. Det var Mervan. "Vi är påväg till resturangen åk dit" skrev han och adressen dit. "Jaha, okej. Ska möta de andra där" sa jag till Sabina som nickade.
 
Jag visste ej vad för skor jag skulle ha, jag var redan ganska lång och att ha på mig klackar skulle göra mig till jätte men man kan inte heller ha på sig converse på en fin resturang, så jag körde på klackarna. Tog på mig svarta pumps och över klänningen tog jag på mig min skinnjacka. "Ha det så kul nu" sa Sabina när jag gick ut. Jag tog taxi till resturangen. Det tog jätte lång dit sen började vi åka mer och mer ut från stan. Taxin stannade efter en halvtimma. När jag kom ut märkte jag att det var vid en sjö. "You must have drive -" Hann inte säga hela menningen innan chauffören gasade iväg. Där stod jag, helt vilse vid en sjö på min födelsedag. Jag tog upp min mobil men den hade såklart ingen täckning. "This is just perfect" sa jag och slängde ut med armarna. Det var ingenting där, utom några sommarhus typ. Jag började gå lite och där såg jag en stig med ljus. Jag följde efter den tills jag kom till själva stranden då tog jag av mig mina skor.
 
Jag kunde inte tro det jag såg, det var en dukat bort med rosor och massa ljus. Lite längre bort stod det en gestalt. Jag gick närmare och där stod Zayn i kostym och fluga. Han hållde i en ros och hade största leendet på läpparna. Jag gick mot honom. Jag skulle ha sprungit om jag kunde men det var så svårt i sanden. "Wow, you are beautiful" sa han. Jag log och slängde mig i hans famn. "Happy birthday" sa han i mitt öra. "Is this for me?" frågade jag. Han nicka, tog min hand och gick mot bordet. Vi satte oss och bara kollade på varandra. "I didnt thought you were the tuxedo kind of guy" sa jag och skratta. "I didnt thought you were the fancy kind of girl" sa han. "Not me either" sa jag och log. "I cant believe you did this for me" sa jag. "And what about the storm and Bradford" fortsatte jag. "Ehmm, Harry actually drive up to Bradford and bringed me here" "What?! You guys are just to sweet" sa jag. Vi fortsatte prata och hade en trevlig middag.
 
När vi var klara så gick vi vid stranden. Vi stannade upp och kollade på vattnet. "I still cant believe you did this for me. Im so lucky that I met you" sa jag och kramade om honom. "Im lucky that I met you, you deserve this" sa han och kom nära mitt ansikte. Jag log och drog hans ansikte mot mitt. Jag kysste honom och det gick över till hångel, vi bara stod där och kysstes. Han kysste mig på halsen och jag bara njöt. Jag fann mig tillbaka till hans läppar och kysste honom hårt och länge. "I have missed you, retard" sa jag och kramade om honom. "I have missed you to, ugly face". Sen kramade han om mig bakifrån och vi bara stod så och kollade på vattnet. "Can you say one thing that you like about me?" frågade jag medans vi bara kollade på vattnet. "That you look very very sexy in that dress" sa han och kysste mig på halsen. "Haha, but seriously" sa jag och skratta. "That you.. Understand me and like me for me" sa han helt seriöst. Jag kollade upp mot hans ögon och log. "And you about me?" "That you always makes me laugh and and your kisses is beyond awesome" sa jag och skratta. "Uhh, so you use me for my kisses?" frågade han. "Maybe I do Malik" "But thats fine with me" sa han och vände på mig och kysste mig. 
 
Vi började hångla igen och denna gång så råkade jag ramla och Zayn ovanför mig. Vi började dö av garv, vi kunde inte sluta skratta. Vi låg kvar som vi gjorde men skrattade. "Come here Malik" sa jag och drog honom mot mig och kysste honom. Sen grenslade han mig och började kittlas. Jag är jätte kittlig, så jag låg där som en fisk på land. "Zaaaaayn stop" skrek jag 24242 gånger men han slutade inte. Jag kissade nästan på mig så mycket skrattade jag. Sen höll jag i hans händer och putade honom på marken och började springa. Jag har värsta konditionen som finns plus attt springa på sand gjorde det ännu jobbigare, så han tog mig efter bara några meter. "You can run but cant hide" sa han och tog tag i mig bakifrån. "Or skip that you cant run or hide" sa han och skrattade. Jag slog honom fast han höll i ett hårt grepp om mig. Han började kyssa mig. Jag slutade kyssa honom och kramade bara om honom. "You know that we look like shit?" sa han. "Haha, I know.. We have sand everywhere and my dress is wet" sa jag och skratta.
 
Vi började gå upp mot bordet och vi satte oss. Vi snackade ett tag till och sen fick jag ett sms av Violet. "Gotchaaaa, hoppas du gillade överraskningen haha. Men när ni är klara och göra era saker. Så kom till Harry n Louis place, vi alla är här och chillar" Jag frågade Zayn om han ville åka dit och det ville han så jag skrev ett snabbt svar tillbaka. Skulle tacka dom när jag kom fram. Vi tog våra grejer och gick upp mot vägen och väntade på taxin. "Thank you so much, for this day it have been amazing" sa jag och kramade han. "No problem, you are worth it" sa han och pussade mig på pannan. "And thank you, that you gave me a chance" sa han seriöst. "Im a fool that I didnt do it for the first place" sa jag och kysste honom. Taxin kom och vi hoppade in. Den dära 30min långa taxi resan kändes som 10min nu när vi babblade på. När vi var framme gick vi upp mot lägenheten och när vi knackade öppnade ingen. Vi knackade igen men ingen öppnade. Vi försökte handtaget och det var olåst så vi öppnade och gick in. Lampan tänds och det första jag hör är "SURPRISSSSSEEE"
 

Nu fick ni ett jätte långt inlägg!! Hoppas ni gillade de!!! Nu ska festen börja och har redan some ideas nanana!!! hahaha varsågoda my peeepppssss ps förlåt för skrivfel.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin blogg :)

2013-01-10 @ 23:53:24
URL: http://thedaylight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0